טויוטה קורולה, לדורותיה (חלק מהם)
"אם קניתם טויוטה קורולה בחודש האחרון, יכול להיות שקניתם את הקורולה ה-40 מיליון". כך מתחילה היצרנית היפנית פרסום באחד מאתריה הרבים. באתר אחר היא כבר מודה שנתון המכירות הגלובאלי של הקורולה הגיע אל (וגם עבר את) אבן הדרך ההיסטורית הזו כבר בחודש יולי – כלומר, עוד לפני תחילת השיווק של הדור החדש של המשפחתית הפופולרית. אבל זה לא משנה. מה שבאמת חשוב זה ההישג חסר התקדים של טויוטה, כאשר היקף הייצור של הקורולה עמד בשנה שעברה על למעלה מ-1.1 מיליון מכוניות והיא מכרה 3,180 קורולות מדי יום. ארבעים מיליון מכוניות בארבעים ושבע שנות קיום.

טויוטה ייצרה את הקורולה הראשונה ב-1966, וייבואה לארצות הברית החל כשנתיים לאחר מכן. תוך 4 שנים בלבד, חצה הדגם את קו מיליון המכירות, ומאז הכול היסטוריה. ב-1997 הפכה המכונית באופן רשמי לנמכרת ביותר אי-פעם, כשהיא חוטפת את התואר מהחיפושית של פולקסווגן.
כיום, מיוצרת הקורולה ב-15 מפעלים ברחבי העולם, והיא מהווה אחת מכל חמש מכוניות שמוכרת יצרנית-הענק.

ניתן, כמובן, להתווכח עם הנתונים. יש שיאמרו שכל קשר בין טויוטה קורולה הראשונה לזו של היום מקרי בהחלט ומסתכם בשם בלבד. אחרים יגידו שהמספרים מבלבלים, אינם מדויקים ואף חסרי משמעות – בין השאר בשל העובדה שטויוטה נוטה לכלול גם את האוריס, גרסת ההאצ'בק שזכתה לשם דגם משלה, בסיכומי המכירות. והם צודקים, במובן כזה או אחר. אבל לקורולה, לדורותיה, מורשת מכובדת ביותר של המכוניות הכי ממוצעות בהיסטוריה – בדיוק מה שהרוב צריך.