גולף ספורטוואן קונספט
אחרי שהציגה בשבוע שעבר את הגולף החשמלית, מציגה פולקסווגן את הדור החדש של הגולף פלוס. הדור החדש, מוגדר בשלב זה כקונספט ומוצג תחת השם גולף ספורטוואן – למרות שפולקסוואגן מצהירים כי מדובר בגרסה כמעט מוכנה לייצור.
העיצוב מיישר קו עם הסגנון הפולקסווגני העדכני – זה מתבטא בחזית מוכרת השואבת מאפיינים מהגולף החדשה, מהטוראן ומהדור היוצא של פולקסווגן גולף פלוס (התפיחות על מכסה המנוע) ובאחוריים המעודכנים אך דומים לאלה של הדור היוצא. אם תביטו מהצד על הספורטוואן, תגלו צללית נמוכה ודינאמית יותר מהפלוס – זאת בזכות ממד גובה שנותר דומה לצד אורך (433.8 ס"מ) ובסיס גלגלים (268.5 ס"מ) גדולים משמעותית. הרוחב צמח גם הוא ועומד כעת על כ-181 ס"מ. הצמיחה במידות המרכב אפשרה למהנדסי הספורטוואן להציע מרווח טוב מבעבר לנוסעים ותא מטען גדול נפח ושימושי (498 ליטר כבסיס ועד ל-1,512 ליטר עם קיפול המושבים). הדור החדש תוכנן (כמו קודמו) על בסיס פולקסווגן גולף העדכנית – וזה אומר שימוש בפלטפורמת ה-MQB המוכרת.
פולקסווגן גולף ועוד קצת
צילום: מנהל
מלבד מרווח משופר, זכה תא הנוסעים לעיצוב מחדש המזכיר (כמה מפתיע) את זה של הגולף החדשה. הספורטוואן מצויד במסך מגע בגודל חמישה אינץ', בקרת יציבות, שבע כריות אוויר ומערכת ה-XDS (מדמה דיפרנציאל מוגבל החלקה) כסטנדרט. מי שיחפוץ בכך, יוכל להוסיף מערכת חנייה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לשמירה על נתיב ומערכת לניטור שטחים מתים. המערכת האחרונה תדע אף להתריע על רכבים חולפים בעת יציאה מחנייה בנסיעה לאחור ולבלום את הרכב כדי למנוע תאונה (במידה והנהג לא היה זריז דיו).
היצע המנועים יהיה זה המוכר מהגולף – שלל מנועי TSI ו-TDI בהספקים שינועו בין 85 כ"ס למנוע הבנזין הבסיסי ועד ל-150 כ"ס במנועי הבנזין והדיזל הבכירים. תיבת ההילוכים תהיה ידנית וכאופציה ניתן יהיה להזמין את הרכב עם תיבת DSG (מלבד מנוע הבנזין הבסיסי). פולקסווגן לא פרסמה נתוני ביצועים או צריכת דלק, למעט גרסת הבלו-מושן (Bluemotion) החסכונית. זו תצויד במנוע טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר (110 כ"ס) ותגיע לצריכת דלק משולבת של 27 ק"מ לליטר.
פולקסווגן מציגה את הגולף ספורטוואן כקונספט בתערוכת פרנקפורט ושיווקו יחל ככל הנראה בתחילת השנה הבאה.