לנד רובר דיסקברי (מתיחת פנים)
לנד רובר, יצרנית רכבי הפנאי הבריטית, מבצעת מתיחת פנים לדיסקברי 4. רכב השטח היוקרתי זוכה לרענון במראה ויישור קו טכנולוגי, לאחר שהוצג בשנת 2009.
מבחינה חיצונית, העדכון כולל גריל ופגוש קדמי חדשים, כמו גם פנסי חזית עם מראה מודרני יותר בשילוב נורות LED. לראשונה בהיסטוריה של הדגם, על מכסה המנוע יופיע הכיתוב 'דיסקברי' ולא 'לנד רובר', כפי שהיה נהוג עד כה. זאת כנראה, על מנת לחזק את הבידול בין משפחת דגמי ריינג' רובר לשאר דגמי היצרנית.
בתחום יחידות ההנעה, מנוע ה-V8 בנזין בנפח 5.0 ליטר שהגיע מיגואר, מוחלף במנוע קטן יותר ומוגדש בתצורת V6 ובנפח 3.0 ליטר. הוא מפיק 340 כ"ס ו-45.9 קג"מ בין 3,500 ל-5,000 סל"ד, אשר יאיצו את הדיסקברי (השוקל יותר מ-2.5 טון) מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8.1 שניות. כמו כן, בשילוב עם מערכת 'עצור-והתנע', המנוע החדש יציג צריכת דלק טובה יותר מאשר קודמו ושיפור בפליטת המזהמים. שני מנועי הדיזל נותרו עם אותו הספק כבעבר, 211 ו-256 כ"ס בהתאם לגרסה, כשגם כאן טוענת לנד רובר לשיפור בצריכת הדלק ופליטת המזהמים. כל המנועים משודכים לתיבה אוטומטית מבית ZF עם 8 יחסי העברה.
לנד רובר מרעננת את הדיסקברי
צילום: מנהל
לנד רובר דיסקברי אומנם ידוע כרכב נוח יחסית גם בכביש, אך את מרבית תהילתו הוא צבר בדרכים לא סלולות, הודות לעבירותו הגבוהה. באופן די מפתיע, היצרנית הבריטית תציע אותו כעת גם ללא יחס העברה נמוך (Low). מאידך, צעד זה ממחיש את ההכרה שלה בכך שחלק גדול מהרוכשים כלל אינו מנצל את היכולת הגבוהה שיש לדיסקו בשטח. מי שיבחר באפשרות הזו יחסוך 18 ק"ג בלבד ממשקל הרכב.
מסירות ראשונות של הדיסקברי המחודש יחלו באירופה בחודש נובמבר הקרוב.