אופל מונזה קונספט
בסוף שנות ה-70' הציגה אופל את המונזה המקורית, מכונית קופה גדולה יחסית, עם מרכב 2 דלתות ומנוע טורי בעל 6 צילינדרים. היא יוצרה עד שנת 1986, במטרה להעניק ליצרנית הגרמנית ניחוח פחות עממי ולחזק את תדמית המותג. כעת, היא מחייה את השם מהעבר עם מכונית תצוגה מודרנית, שתפקידה להעניק לנו הצצה על מאפייניהם העתידיים של דגמי החברה.
אופל מונזה קונספט, בולטת בעיצובה החיצוני עם מרכב חטוב ומפוסל, הנמתח לאורך 469 ס"מ – ממש כמו הדגם המקורי. במבט מהצד, ניתן לראות כי קורת B נעדרת ושתי דלתות הכניסה מתרוממות כלפי מעלה כדי לאפשר כניסה נוחה לארבעת יושבי המכונית. בתי הגלגלים האחוריים, התפוחים והרחבים, מתמזגים עם דלת תא המטען ליצירת חלק אחורי שקוטע את מראה הקופה הקלאסי.
העתיד על פי אופל: מונזה קונספט
צילום: מנהל
למרות החזות הספורטיבית וגובה של 131 ס"מ בלבד, אופל טוענת לשימושיות ומרווח פנים טובים למדי, בזכות מבנה תא הנוסעים שרצפתו נמוכה בכ-15 ס"מ תמימים בהשוואה לדגמים יותר קונבנציונליים של החברה. הדבר נכון בעיקר בכל הנוגע למרווח הראש ונפח תא המטען שעומד על 500 ליטרים.
מבפנים, מציגה המונזה חידוש מעניין – במקום לוח מחוונים סטנדרטי ומערכי השליטה המקובלים כיום, ניתן למצוא דשבורד המשמש כמשטח הקרנה עם גרפיקה תלת-ממדית (בטכנולוגיית LED) של כל המידע הנחוץ לנהג לשם תפעול הרכב ומערכותיו השונות, הנשלטות באמצעות הפעלה קולית ופקדים על גלגל ההגה.
העתיד על פי אופל: מונזה קונספט
צילום: מנהל
עוד מוסרת היצרנית מרוסלהיים כי מערכות החיישנים והקישוריות שמותקנות ברכב התצוגה, המאפשרות אינטגרציה ושיתוף בין מכשירים חכמים, רשת האינטרנט ונהגים אחרים, מבשרות על השלב הבא במכוניות נוסעים – יכולת נהיגה אוטונומית משלהן.
יחידת ההנעה תשלב בין מנוע חשמלי למנוע בנפח 1.0 ליטר (3 צילינדרים) מהדור האחרון שהציגה אופל, אשר ישמש כמאריך טווח ויוזן מגז טבעי (CNG) ולא מבנזין.
אופל תערוך בכורה רשמית למונזה קונספט בתערוכת פרנקפורט הקרובה, וכאמור, לא מדווחת על כוונות ייצור למכונית שתכליתה להדגים את יכולות ויעדי החברה במבט אל העתיד.