פולקסווגן גולף חשמלית
פולקסווגן תנצל את הבמה של תערוכת הרכב בפרנקפורט, בכדי להציג באופן רשמי את הגרסאות החשמליות של פולקסווגן גולף והאפ!. היצרנית מתכננת להתחיל את השיווק באירופה עוד השנה ולהתחרות בחשמליות ייעודיות כמו ניסאן ליף (שגם משווקת בארץ) ורנו זואי.
מבחוץ, נראית הגולף החשמלית ככל גולף רגילה – למעט פגוש קדמי שונה במעט, חישוקים חדשים (ייחודיים לדגם) ופס כחול בגריל. פולקסווגן לא מפרטת על שינויים שנערכו בתא הנוסעים, אך סביר להניח שלוח המחוונים יעוצב מחדש ומעבר לכך תא הנוסעים יישאר דומה לגולף המוכרת. פולקסווגן מתגאה בכך שיחידת ההנעה החשמלית (מנוע חשמלי, מצברי ליתיום-יון ותיבת הילוכים) פותחה על ידה באופן מלא ולא בעזרת קבלן משנה.
המנוע החשמלי מפיק 115 כ"ס ונתון מומנט נאה העומד על 27.5 קג"מ, נתונים דומים לאלה של ניסאן ליף. המנוע החשמלי מעביר את כוחו לגלגלים הקדמיים ומאיץ את הגולף ל-100 קמ"ש ב-10.4 שניות, המהירות המרבית מוגבלת ל-140 קמ"ש. טווח הנסיעה עומד על 190 ק"מ בין טעינות. לטענת פולקסווגן, מחקר שערך משרד התחבורה הגרמני גילה כי למעלה מ-80% מהנהגים בגרמניה נוסעים פחות מחמישים ק"מ ביום – ולכן הטווח אמור להספיק לרוב הנהגים בתנאים יום-יומיים. למרות זאת, פולקסווגן מציעה שני מצבי נהיגה חסכוניים ('+Eco' ו-'Eco') שבעזרתם הטווח יגדל אף יותר (אך לא מפרטת בכמה ק"מ) וארבעה מצבי בלימה רגנרטיבית – בעזרתם תוכל המכונית לטעון מחדש את המצברים בשיעור מסוים. מי שירצה לכסות מרחק גדול יותר, יוכל לבחור להטעין את הגולף בעמדת טעינה מהירה – זו תאפשר למלא את המצברים עד ל-80% מהקיבולת בכחצי שעה.
פולקסווגן גולף חשמלית בהופעת בכורה
צילום: מנהל
כאמור, במקביל לגולף החשמלית הוצגה גרסת הייצור של פולקסווגן אפ! החשמלית (!e-UP), כאשר גם במקרה זה השינויים החיצוניים מינוריים. יחידת ההנעה מזכירה את זו של הגולף ופותחה גם היא ע"י פולקסווגן. המנוע החשמלי חלש מזה המותקן בגולף (82 כ"ס ו-21.4 קג"מ) ולכן הביצועים טובים פחות – תאוצה ל-100 קמ"ש ב-12.4 שניות ומהירות מרבית העומדת על 135 קמ"ש – יש לזכור שהייעוד של האפ! החשמלית הוא עירוני בעיקרו ולשם כך מדובר בנתונים מספקים (וטובים משל גרסאות הבנזין). קיבולת המצברים נמוכה מבגולף ולכן, למרות הספק נמוך יותר, הטווח עומד על 160 ק"מ בלבד – שוב, די והותר בהתחשב בייעוד העירוני (גם לאפ! אופציה לטעינה מהירה).
פולקסווגן תודיע על התחלת השיווק של החשמליות בתערוכת פרנקפורט הקרובה – כנראה עד לסוף השנה. המחירים צפויים להיות דומים לחשמליות מתחרות. מהיבואנית נמסר כי השיווק בארץ נמצא בשלבי בדיקה ראשוניים, פרטים נוספים יתבררו עם תחילת השיווק באירופה.