מהרגעים המרגשים הבודדים במרוץ. רגע הזינוק
הגרנד פרי הבלגי התארח היום (א') במסלול המרוצים המיתולוגי, ספא (Spa). בפעם השנייה בקריירה שלו, זכה סבסטיאן פטל בניצחון בבלגיה. האלוף, שזינק מהמקום השני, עקף את לואיס המילטון (מרצדס), שזינק ראשון, כבר בהקפה הראשונה. כבר בשלב זה הסתיימה הדרמה מבחינתו של פטל, ששלט במרוץ ללא עוררין, הלך והגדיל את הפער לאורך הדרך – וסיים 16.8 שניות לפני פרננדו אלונסו, שהגיע למקום השני. נהגה של פרארי זינק מהמקום התשיעי והציג יכולת טובה. המילטון, שהייתה זו הפעם הרביעית ברציפות בה הוא מזנק מהמקום הראשון, סיים שלישי. רביעי סיים ניקו רוזברג, חברו לקבוצה של המילטון ואילו למקום החמישי הגיע חברו של פטל (למרות שהם לא ממש מסתדרים) לקבוצת רד בול, מארק וובר.

בסך הכול, הסתיים המרוץ הבלגי ללא אירועים מרגשים במיוחד. הציפייה למזג אוויר גשום – שלבטח היה תורם לאווירה דרמתית – התבררה כאופטימית (או פסימית, תלוי איך אתם מסתכלים על זה). תקרית בולטת אחת התרחשה כאשר פגע פסטור מלדונאדו (וויליאמס) בפול די רסטה (פורס אינדיה) וגרם לו לשבר משמעותי בגלגל, שהתקפל לחלוטין כלפי מעלה – מה שגרם לנהגה של פורס אינדיה לפרוש מהמרוץ, ולנהגה של וויליאמס לקבל קנס של 10 שניות ברחבת הטיפולים. חוץ מביש מזל, לא הייתה לתקרית השפעה רבת משמעות, שכן שני הנהגים כלל לא היו בטווח הנקודות.
פורמולה 1, בלגיה: פטל חוזר לנצח
צילום: מנהל
ניצחון חמישי העונה. סבסטיאן פטל

בכך מגדיל פטל את הפער בפסגת דירוג הנהגים. קימי רייקונן הוותיק, שנהנה מעונה מוצלחת למדי עד כה, קטע רצף של 38 מרוצים ללא תקלות עם כשל בבלמים – מה שעלה לו במקום השני בדירוג הנהגים, כשגם פרננדו אלונסו (שני) וגם לואיס המילטון (שלישי) עוקפים אותו. עם הפרש של 46 נקודות, עושה רושם שפטל קרוב מאוד להבטחת תואר אלוף העולם בפעם הרביעית ברציפות.

גרנד פרי בלגיה
1. סבסטיאן פטל – רד בול
2. פרננדו אלונסו – פרארי
3. לואיס המילטון – מרצדס
4. ניקו רוזברג – מרצדס
5. מארק וובר – רד בול

אליפות העולם לנהגים
1. סבסטיאן פטל – 197 נקודות
2. פרננדו אלונסו – 151 נק'
3. לואיס המילטון – 139 נק'
4. קימי רייקונן – 134 נק'
5. מארק וובר – 115 נק'

אליפות העולם ליצרנים
1. רד בול – 312 נקודות
2. מרצדס – 235 נק'
3. פרארי – 218 נק'
4. לוטוס-רנו – 187 נק'
5. מקלארן-מרצדס – 65 נק'