ב.מ.וו X5 eDrive קונספטרכב פנאי גדול, מפואר – והיברידי – זו כבר מזמן לא חדשה מרעישה. אין זה סוד שגם ב.מ.וו X5 נמצא על דרך המלך להצטרפות לטרנד. כעת, מציגה היצרנית הבווארית את הגלגול הבא של רעיון הפנאי-פאר-פלאג-אין, עם קונספט חדש שמבוסס על הדור החדש של ה-X5, שנחשף לפני מספר חודשים עבור השוק האמריקני. ה-X5 eDrive יוצג בעוד כשבועיים בתערוכת פרנקפורט, ולא נופתע אם הוא יותר ממרמז על המהדורה האירופאית של הדור השלישי של רכב הפנאי הפופולרי, שצפויה גם היא להפציע בקרוב.
בכך, ממשיך ה-X5 את הרצף החשמלי שמאפיין את ב.מ.וו בתקופה האחרונה – לאחר שהציגה את גרסאות הייצור של צמד מכוניות ה-i החדשות שלה – ה-i3 וה-i8, שיחלקו עם ה-X5 את הבמה בפרנקפורט.

ה-X5 eDrive עושה שימוש באחד ממנועי הטורבו-בנזין בעלי 4 הצילינדרים של ב.מ.וו, אך זו אינה מפרטת בדיוק איזה (ניתן לשער שמדובר במנוע ה-2.0 ליטר המוכר). אל לוגם הבנזין מצורף מנוע חשמלי בעל הספק של 95 כ"ס ומערך סוללות ליתיום-יון. לבדו, יכול המנוע החשמלי להניע את הרכב הכבד למהירות מרבית של 120 קמ"ש, בדרך לטווח של 30 ק"מ מרביים – בשימוש בחשמל בלבד, כאמור – וניתן גם לטעון את הסוללות באמצעות שקע חשמלי (פלאג-אין). בשימוש ביחידת הנעת הכלאיים במלואה, מתקבלת תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7 שניות. כל אלה, תוך שהרכב מציג נתון צריכת דלק ממוצע (לפי התקן האירופאי) של 26.3 ק"מ לליטר.
ב.מ.וו X5 ממשיך את הרצף החשמלי
צילום: מנהל

הפנאי פאר של החברה הגרמנית לא יהפך רכרוכי, ב.מ.וו מבטיחה שה-X5 ההיברידי לא יאבד מהאון המאפיין את הדגם. כשאר הגרסאות, גם זו תציע את הנעת ה-xDrive הכפולה של היצרנית, אשר מבטיחה לסייע ליכולות הדינאמיות ולאחיזה על כל סוגי המשטחים – כביש ושטח. מעניין לציין שב.מ.וו לא מפרטת כיצד מועבר הכוח מכל אחת מיחידות ההנעה אל הגלגלים. היא כן מספרת על שליטה אלקטרונית (אוטומטית) בכמות הכוח המועבר אל הגלגלים הקדמיים או האחוריים, לשיפור היכולת הדינאמית.

בעוד ה-X5 ההיברידי מוגדר, נכון לעכשיו, כקונספט מחקרי בלבד, עושה רושם שמדובר ברכב "אפוי היטב" ובטכנולוגיה בשלה. עם זאת, עדיין לא ניתן לומר מתי יהפוך הקונספט לגרסת ייצור ויצטרף אל היצע הגרסאות הקיים של ב.מ.וו X5.