אודי A8 החדשה
איורים, סרטונים, טיזרים, חשיפה אינטרנטית בשידור ישיר... כל אלה גרמו לנו לחשוב שמתיחת הפנים של אודי A8 טומנת בחובה חדשה מרעישה או הפתעה או... הבנתם. אז לא, לא קיבלנו RS8 שתאכל דגני AMG לארוחת בוקר, או A8XL שתגרום לסינים להתחנן לפחות מרווח מאחור. אז כן, יש כאן את רשימת העדכונים המקובלת עם שינויים קוסמטיים קלים, תוספת סוסים ליחידות ההנעה הקיימות ושדרוגים לרשימת האבזור – אבל האם זה יספיק אל מול ה-S קלאס החדשה או מול הסדרה 7 הוותיקה ממנה, שלבטח תזכה לדור חדש בשנה-שנתיים הקרובות? אודי, כמובן, חושבת שכן.

מבחוץ, זוכה ה-A8 לעדכונים קלים יחסית. גריל ופגושים "מפוסלים" (כך אודי) נועדו להביע אופי דינאמי בספינת הדגל המגודלת. פס כרום לרוחב החלק האחורי ושילוב יציאות המפלט בפגוש תורמים לשיפור המראה ולהוספת תחושת יוקרה (זה כבר תיאור שלנו). על פנסי ה-LED החדשים כבר סיפרנו לכם, ובעוד הם יוצעו כסטנדרט בשוק הגרמני, עושה רושם שלא כך המצב בשווקים אחרים.
קצת יותר: מתיחת פנים לאודי A8 (וידאו)
צילום: מנהל

השינויים העיקריים נמצאים מתחת למכסה המנוע. כל הגרסאות בהיצע, למעט ה-W12 וה-S8 הכוחניות, זוכות להצטרפות של סוסים חדשים – לצד שיפור בצריכת הדלק. בגרסאות המשווקות בארץ, 3.0 ליטר TFSI וה-V8 בנפח 4.0 ליטר (TFSI) – מתקבלת תוספת של 20 ו-15 כ"ס בהתאמה (310 ו-435 סך הכול). זה מתבטא, למשל, בשיפור קל בתאוצה של גרסת ה-V8, שמגיעה כעת ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות (שיפור של 0.1 שניות...).

תא הנוסעים של ה-A8 נותר, כמעט לחלוטין, זהה. רשימת האבזור זוכה לתוספת של אפשרויות גימור בעיקר, לצד חידושים קלים בגזרת מערכות העזר. בין השאר, תמצאו כאן מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, מערכת עזר לחנייה ותצוגה עילית לנהג.

מתיחת הפנים הקלה-מהמצופה של אודי A8 תוצג בתערוכת פרנקפורט ההולכת וקרבה. תחילת השיווק מתוכננת לסוף השנה באירופה, וככל הנראה גם אצלנו מיד לאחר מכן.
סרטון החשיפה של ה-A8