מרצדס A45 AMG
הקרב בתחום היוקרה הקומפקטית מתחמם תרתי משמע, כאשר מרצדס A קלאס החדשה ואודי A3 מתכוונות להסתערות על הגזרה הספורטיבית. אודי כבר וותיקה מאוד בתחום הזה וניתן לומר שרשמה את נוסחת התגבור המקובלת למכוניות בפלח, אבל מרצדס עשתה את שיעורי הבית ולא מתכוונת לקחת שבויים.

כבר סיפרנו בעבר שמרצדס ישראל מתכוונת להשיק בארץ את ה-A45 AMG האימתנית, וכעת זה עומד להתחיל. מכונית ראשונה לצורכי תקינה כבר נמצאת כאן וצפויה לנחות באולמות התצוגה ממש בימים הקרובים (צפו למחיר של כ-405,000 שקלים). להזכירכם, מדובר בחורכת אספלט מרתקת עם 360 כ"ס שמייצר מנוע שני ליטר מוגדש. אלה עוברים לכביש דרך הנעה כפולה כמובן (לעומת הנעה קדמית ברגילה), ותיבה כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים ומזניקים את המכונית למאה קמ"ש ב-4.6 שניות.
מרצדס, אודי ופולקסווגן: הסתערות יוקרתית
צילום: מנהל

מהצד השני של הכביש, גם אודי ישראל מתכוונים לתבלן את מבחר ה-A3 עם אודי S3 החזקה והספורטיבית. הכוונה היא להביא את ה-S3 הן בגרסת ה-3 דלתות והן בגרסת הספורט-בק. המכונית החדשה מצוידת במנוע 2.0 ליטר מוגדש שמייצר 300 כ"ס, כאשר שאר המתכון דומה לזה שבמרצדס. היא מצוידת בהנעה כפולה ובתיבה S-טרוניק כפולת מצמדים עם שישה הילוכים. המהירות המרבית באודי החמה מוגבלת, כמו במרצדס, ל-250 קמ"ש והזינוק למאה יארך 5.1 שניות, ארוכות מעט יותר מהמרצדס ועדיין קצרות למדי. בכל מקרה כדאי לזכור שאודי תציג בהמשך גרסת RS3 חזקה אף יותר מהמרצדס.
מרצדס, אודי ופולקסווגן: הסתערות יוקרתית
צילום: מנהל

שתי המכוניות תגענה כיאה לאודי ומרצדס במפרט מאוד עשיר שיכלול גג פנוראמי ריפוד ודיפוני עור, מפתח חכם, פנסי קסנון ומערכת שמע איכותית. מחירי האודי ינועו סביב ה- 302,000 שקלים לגרסה הרגילה וכ-5,000 שקלים יותר לספורטבק. החמה של מרצדס אמורה להיות יקרה יותר ומחיריה יהיו קרובים ל-400,000 שקלים.

רק בשביל לחמם את הלב לחובבי ההגה שבינינו, נספר גם שבתקופה הקרובה אמור להתחיל שיווק הגולף GTI. היא כמובן תהיה זולה יותר משמעותית (איזור ה-200,000 שקלים) וגם חלשה יותר עם 220 כ"ס (230 לגרסה המחודדת יותר). לפחות כרגע עדיין אין החלטה בפולקסווגן אם להביא את גרסת ה-R החדשה של הגולף, שהוצגה לאחרונה.
מרצדס, אודי ופולקסווגן: הסתערות יוקרתית
צילום: מנהל