ריינג' רובר הייבריד
כבר מספר שנים שעולם הרכב צועד לכיוון של ייצור מכוניות נקיות וחסכוניות יותר, ונראה שהמגמה הפופולרית לא פסחה גם על לנד רובר, יצרנית רכבי השטח היוקרתיים. החברה הבריטית מציגה גרסאות דיזל-היברידיות חדשות, אשר יצטרפו למשפחת דגמי ריינג' רובר, כשהראשונים לקבל אותן הם ריינג' רובר ספורט והריינג' המיתולוגי.
יחידת הכוח ההיברידית מתבססת על מנוע הדיזל המוכר של היצרנית, V6 בנפח 3.0 ליטר, כשאליו חובר מנוע חשמלי המפיק 35 קילוואט (כ-47 כ"ס) ו-17.3 קג"מ. מערכת ההנעה החשמלית כולה (כולל סוללת הליתיום-יון), שוקלת פחות מ-120 ק"ג. אלו משודכים לתיבת ההילוכים האוטומטית של ZF עם 8 יחסי העברה.
לראשונה: ריינג' רובר היברידי
צילום: מנהל
ביחד, מספקים שני המנועים 335 כ"ס ב-4,000 סל"ד ו-71.4 קג"מ בין 1,500 ל-3,000 סל"ד. שני הדגמים, הספורט והריינג' הרגיל, מאיצים מ-0 ל-100 בפחות מ-7 שניות (6.7 ו-6.9 שניות, בהתאמה). מלבד זמינות הכוח וזמני התאוצה המרשימים על הנייר, כמצופה מגרסאות הכלאיים המסתייעות במנוע חשמלי, מתקבלים גם נתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים העדיפים מאלה של גרסאות הדיזל המקבילות. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 15.6 ליטר לקילומטר, בעוד שפליטת הפחמן הדו-חמצני היא 169 גרם לקילומטר.
המנוע החשמלי, פועל גם כגנרטור המטעין את הסוללה בזמן האטה ושימוש בבלמים. הריינג' רובר מסוגל, במצב החשמלי (EV Mode), לעבור 1.6 ק"מ במהירות של עד 48 קמ"ש, לפני שמנוע הדיזל יתעורר גם הוא וייכנס לפעולה. לנד רובר מוסרת כי הדגמים תוכננו מראש כך שיתאימו לשאת בקרבם מערכת הנעה היברידית, ולכן הסוללה ממוקמת מתחת לרצפת הרכב ואינה פוגעת בחלל תא הנוסעים או בשימושיות של תא המטען. גם יכולת השטח המזוהה עם המותג נשמרת, בין היתר, בזכות מערכת הטריין-ריספונס 2 (Terrain Response) שמופיעה גם כאן.
לראשונה: ריינג' רובר היברידי
צילום: מנהל
על מנת להפגין את יכולותיו של הריינג' רובר ההיברידי, לנד רובר תשלח 3 רכבים מהגרסה המדוברת למסע חוצה ארצות בן 16,000 ק"מ, אשר יתחיל במטה היצרנית בסוליהול (בריטניה) ויסתיים אצל חברת האם, טאטא, במומבאי (הודו).
מסירות ראשונות של הריינג' רובר ההיברידי באירופה צפויות בתחילת 2014.