ריינג' רובר אווק 2014
מכירתן של 170,000 יחידות בשנה וחצי מצביעה כי לנד רובר פגעה היטב במטרה, כשהחליטה לייצר את ה-SUV הקטן בהיצע הדגמים שלה. עם זאת, על אף שמדובר בדגם חדש יחסית, ריינג' רובר אווק עובר כעת מסכת עדכונים אשר מתמקדת בעיקר בשיפור היעילות של יחידות הכוח ובפן הטכנולוגי.
היצע המנועים ימשיך להתבסס על מנוע דיזל בנפח 2.2 ליטר בשני הספקים שונים (150 ו-190 כ"ס), לצד מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 240 כ"ס. כדי לטפל באחת מנקודות התורפה של האווק, שלא ניחן בחסכנות מרשימה, שיפרה היצרנית הבריטית את צריכת הדלק בשיעור של עד 11.4% והפחיתה את פליטת הפחמן הדו-חמצני עד ל-9.5%, בהתאם לגרסה. ההתייעלות מגיעה, בין היתר, גם הודות לשימוש בתיבה אוטומטית חדשה מבית ZF עם לא פחות מ-9 יחסי העברה (אחד מהמקרים הראשונים להופעתה ברכב נוסעים סדרתי). היא מחליפה את תיבת ששת ההילוכים שבה נעשה שימוש עד כה.
מתעדכן: ריינג' רובר אווק
צילום: יצרן
אפשרות חדשה באווק הנה מערכת הנעה בשם 'אקטיב דרייב-ליין' (Active Driveline), אשר יודעת לנתק את העברת הכוח לגלגלים האחוריים בעת נסיעה מנהלתית במהירות קבועה (מעל 35 קמ"ש), כדי להציג שיפור בצריכת הדלק. כשהמערכת מזהה צורך לשלב להנעה כפולה ולהניע גם את הציר האחורי, יש ביכולתה לעשות זאת תוך 300 מילישניות. בשלב הראשון היא תוצע רק בגרסאות הבנזין.
בנוסף, לנד רובר מספרת על דיפרנציאל אלקטרוני חדש היודע לחלק את המומנט בין שני הגלגלים האחוריים לשיפור היציבות והאחיזה. כמו כן, מציגה החברה מערכת עזר לפניות המשתמשת בבלמים כדי לאפשר כניסה חלקה יותר לסיבובים וקיזוז תת-היגוי (בדומה ל-Porsche Torque Vectoring שפגשנו ב-911 קאררה S).
גם בתחום מערכות העזר האלקטרוניות נרשמו כמה חידושים, עם הופעתן של אפשרויות שונות, כדוגמת מערכת אוטומטית ליציאה מחנייה מקבילה, התראה על קירבה לרכב אחר ועל סטייה מנתיב, ומערכת לזיהוי תמרורים.
מתעדכן: ריינג' רובר אווק
צילום: יצרן
מבחינה ויזואלית אין שינויים מרחיקי לכת כשהאווק שומר על מראהו המוכר, אבל כן ניתן לספר על שילובי צבעים חדשים בתא הנוסעים וחישוקי סגסוגת במספר עיצובים חדשים.
שיווק האווק המחודש יחל באירופה ברבעון האחרון של 2013.