טויוטה קאמרי החדשה
טויוטה קאמרי החדשה הוצגה כבר לפני שנתיים וכעת עומדת לחנוך הערוץ האמריקאי של טויוטה ישראל. רגע לפני שהיא חוזרת אלינו אחרי היעדרות, פגשנו בה במולדתה האמריקנית ועברנו עימה כמה אלפי קילומטרים. אנו רואים בנסיעה טעימה, משום שמדובר במכונית שכורה שעברה כמה עשרות אלפי קילומטרים ושהייתה ברמת גימור נמוכה מזו שתימכר בארץ. ובכל זאת היה מעניין לקבל רושם כללי על המכונית הגדולה של טויוטה.
עיצוב
הדור החדש של הקאמרי אינו שונה מהותית במידות מקודמו ובסיס הגלגלים הזהה מלמד על בסיס משותף. אבל הגישה החדשה יותר של טויוטה ניכרת כבר בו עם מראה יותר קליל ודינאמי (שמשקף אכן הורדה במשקל). מצד שני היא גם נראית קטנה יותר משמעותית ואני לא בטוח שכל הלקוחות יאהבו זאת. הקו החדש אומר קווים רוחביים יותר לשבכה, וליחידות התאורה האחוריות מה שתורם לתחושה רחבה והתוצאה בסופו של דבר, כדרכה של טויוטה אמריקה, נעימה לעיין והרמונית גם אם לא כזו שבולטת במיוחד.
נהיגה ראשונה: טויוטה קאמרי החדשה
צילום: אלי שאולי, יצרן
פנים
סביבת הנהג שבה המתגים, הלחצנים והצגים גדולים יחד עם מבנה פשוט לעיכול ותפעול מבהירה מייד, כמו פתיחת הדלתות במעבר למצב P, שהיעד הוא אמריקה. איכשהו טויוטה מצליחה לתרגם את נוסחת הפנים האמריקני למשהו שנראה איכותי ונעים מהמקובל שם. הפנים משלב בין הקו העכשווי של טויוטה למה שהכרנו בעבר (מתגים, פקדים וכו).הוא כולל צג מגע מודרני, שפע חיבורי מצת ו-USB, ואפילו דיפון עור רוחבי עם תפרים נאים לחלקה העילי של סביבת הנהג. זה תורם לתחושה היוקרתית. מצד שני חלקי "האלומיניום" במכונית ההדגמה לא נראו משכנעים מספיק, חלק מהמתגים נראו מיושנים (חלונות, תפקוד מההגה) והשילוב בין ריפוד שחור לסביבת נהג כהה יוצרת תחושה קודרת. התחושה הכללית מעט פחות יוקרתית מהאירופאיות המובילות אך כל אחד ירגיש בה מייד בבית.
תנוחת הנהיגה טובה גם אם המושב מעט רך מדי והקאמרי נותרה מרווחת. למרות המראה המוקטן, תא הנוסעים מציע שפע של חלל ונוסע שלישי מאחור אינו בעונש. גם תא המטען גדול ושימושי כדי לאפשר למשפחה המטיילת שלוות נפש במסע קניות מזדמן. הוא לא נפתח מבחוץ ללא מפתח, ובאופן מוזר יש בו מחיצה חלקית לפני משענת המושב (כנראה לטובת חיזוק המרכב), שפוגעת מעט בשימושיות.
נהיגה ראשונה: טויוטה קאמרי החדשה
צילום: אלי שאולי, יצרן
בתנועה
הקאמרי ממשיכה להשתמש בחטיבות הכוח שהוצגו בדור הקודם, ובכל זאת בזכות מעבר להגה כוח חשמלי ועדכונים קלים עלה ההספק של יחידת ה-2.5 ליטר ל-180 כ"ס. יחד עם ירידה במשקל וכיול חדש לתיבת ההילוכים (ובייחוד לממיר המומנט) הקאמרי מבטיחה להיות חסכונית ובמסלול הבין עירוני ברובו נעה בין 13.5 ל-14 ק"מ לליטר. על הכביש היא ממשיכה להציע יחידת כוח אפקטיבית ונעימה. אמנם במונחים של אמריקה המנוע מעט קטן, אך הביצועים יותר ממספקים ולקאמרי יכולת נאה, והיא אינה דורשת מאמץ כדי לקבל קצב טוב. תיבת ששת ההילוכים נעימה וזורמת לרוב אך פה ושם נוטה להיתקע קצת יותר מהדרוש בהילוכים.

ניהוג
טויוטה ממוקדת בשוק האמריקנית וזו גם התחושה שמייצרת הקאמרי. למרות האיכות המפוקפקת של הכביש האמריקני התחושה בה נעימה, שקטה ודי נוחה. היא רכה מבחינת כיול המתלים אבל לא בצורה מוגזמת, כך שהתחושה אמריקנית מבלי להיקלע למגרעות הגדולות. ההגה החשמלי קל ולוקה בתחושה במרכז, ונטיית החרטום להרחיב קו ולא לשנות כיוון בנחישות מסבירים לאן כיוונו טויוטה את המכונית. אבל גם כאן זה לא בצורה מוגזמת. חבל שהבלמים מעט נרפים.
נהיגה ראשונה: טויוטה קאמרי החדשה
צילום: אלי שאולי, יצרן
סיכום ביניים
הקאמרי אולי אינה מלהיבה בשנייה הראשונה אבל היא מחלחלת אט אט והרושם הראשוני הוא של מכונית אמריקנית רכה ונינוחה מבלי ליפול למגרעות הנלוות. התחושה היא של חבילה אפקטיבית, נעימה וגם מרווחת. לפחות הגרסה שבחנתי נראתה צנועה מדי (בייחוד מבחוץ) עבור היומרות היוקרתיות יותר שילוו אותה בארץ - אחרי הכל היא אמורה להתמקם מעל מכוניות "קבוצה 4". זו משימה לא פשוטה בימים אלה, כאשר חלק מהמשפחתיות הגדולות חזקות ומאובזרות לעייפה. אבל חבילה טובה (מבחוץ ומבפנים) עשויה לפצות על כך וטויוטה ישראל, כמו שכבר ראינו, יודעת לייצר זאת, אז יש למה לחכות.