על רקע הבלבול שחווה השוק בחודש שעבר, עושה רושם שהחשש מגל עליות המחירים שהחל החודש שלח את הצרכנים לסוכנויות בחודש יולי. לקראת השינויים שחלו בתחילת החודש (אוגוסט) בנוסחת המס הירוק, לאחר עליית המע"מ האחרונה ולמרות הצהרות שר התחבורה על הורדת מחירי הרכב ב-20% לפני מספר חודשים – מגמת העלייה במסירות התחזקה משמעותית בחודש האחרון. בסך הכול, נמסרו בחודש יולי 21,543 כלי רכב חדשים, המהווים עלייה של כ-10% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בחישוב מצטבר לשנת 2013, מתקבל זינוק במגמת העלייה עם 133,402 מכוניות בסך הכול – עלייה של 2.65% ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה.

יונדאי ממשיכה להוביל את הטבלה בבטחה ובניגוד לחודשים האחרונים מציגה עלייה משמעותית במכירות בחודש יולי. קיה ממשיכה לאכלס את המקום השני עם זינוק משמעותי במכירות עם 2,419 מסירות בחודש האחרון – קפיצה של כמעט 60% ביחס לחודש יולי בשנה שעברה. על רקע הגעתה של טויוטה קורולה החדשה, שומרת היצרנית היפנית על המקום השלישי וממשיכה להציג ירידה קלה במכירות ביחס לשנה שעברה – מגמה שהיא מקווה להפוך עד סוף השנה. בין המותגים שהתחזקו משמעותית ניתן למצוא, שוב, את מיצובישי, שהשיקה לאחרונה את הספייס סטאר, שזוכה להתעניינות רבה. כך גם המצב עם סובארו, שהחלה בשיווק מחדש של האימפרזה.
פרארי ומזראטי, למי שמתעניין, מסרו בחודש יולי 2 ו-9 מכוניות בהתאמה. סך הכול, נמסרו בארץ 22 מכוניות של מזראטי ו-8 של פרארי, בחישוב מצטבר לשנת 2013.
מסירות יולי 2013 ביחס לנתוני יולי 2012*:
מסירות יולי 2013: קונים לפני שמתייקר
צילום: מנהל
*על-פי נתוני איגוד יבואני הרכב.