סקודה אוקטביה החדשה (2013)
החל שיווק הדור השלישי של סקודה אוקטביה, איתה תעשה היבואנית מאמץ לשמר את הצמיחה של המותג בישראל. הדור החדש של סקודה אוקטביה גדול מקודמו והמימדים החדשים באים לידי ביטוי במרווח משופר לנוסעים ותא מטען גדול יותר (כן, עוד יותר מזה של הדור הקודם). בארץ תשווק האוקטביה החדשה עם שני מנועים: גרסת הבסיס תעשה שימוש במנוע ה-TSI המוכר בנפח 1.2 ליטר (105 כ"ס, 20 ק"מ/ליטר). הגרסה הבכירה תצויד בדור החדש של מנוע ה-TSI, בנפח 1.4 ליטר (140 כ"ס ו-25.4 קג"מ) איתו תאיץ האוקטביה החדשה ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות. למרות הביצועים העדיפים (לעומת גרסת הבסיס) גם כאן צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 20 ק"מ/ליטר. כל הגרסאות משודכות לתיבת DSG בת שבעה הילוכים ולמערכת עצור-התנע, המסייעת לחיסכון בצריכת הדלק. בעתיד יגיעו גרסאות דיזל וגרסת TSI בנפח 1.8 ליטר.
נחתה בישראל: סקודה אוקטביה החדשה
צילום: מנהל
לארץ תגיע המשפחתית הצ'כית בשתי רמות גימור. כבר מגרסת הבסיס תציע האוקטביה, מערכת שמע מקורית (נשלטת מגלגל ההגה), דיבורית בלוטות' וציפוי עור לגלגל ההגה. שתי רמות הגימור יצוידו בשבע כריות אוויר, ויתהדרו בחמישה כוכבי בטיחות, להם זכתה האוקטביה במבחן הריסוק של EuroNCAP.
המחירים של האוקטביה בישראל יחלו ב-131,990 שקלים לאוקטביה ברמת גימור 'אמבישן' (גרסת בסיס) עם המנוע הקטן בהיצע (137,990 שקלים ל'אלגנס' המאובזרת) וב-139,990 שקלים למנוע 1.4 ליטר ברמת הגימור הבסיסית (145,500 שקלים ל'אלגנס').