ריינג' רובר ספורט החדש (2013)
תכינו את הארנקים: לנד רובר מתחילה בשיווקו של הדור השני של הריינג' רובר ספורט, שהוצג לראשונה בתערוכת ניו יורק לפני מספר חודשים. בעוד הדור היוצא היה מבוסס על האח הקטן למשפחת לנד רובר, הדיסקברי 4, זה החדש עומד מאחורי השם ומבוסס על הדור החדש של הריינג' רובר. הספורט, בהתאם לתואר, הוא למעשה גרסה דינאמית של רכב השטח המפואר, איתו הוא חולק פלטפורמה. בעוד בסיס הגלגלים (292 ס"מ) זהה בין השניים, הספורט קצר מאחיו ב-15 ס"מ (485 ס"מ סך הכל) ונמוך ממנו ב-5 ס"מ (עם 178 ס"מ). התוצאה – פרופורציות שונות לחלוטין המבליטות את ייעודו של הדגם. את הדמיון העיצובי בין השניים קשה לפספס, והספורט החדש נהנה גם מהחידושים המבניים של אחיו הגדול, כולל הורדה במשקל בסדר גודל מרשים – עד 420 ק"ג – ביחס לדור היוצא. לריינג' ספורט אולי אין את יכולת השטח המפוארת של אחיו הגדול, אך לנד רובר מבטיחה שילוב אופטימאלי בין יכולת שטח ליכולת נהיגה דינאמית על הכביש.

ריינג' רובר ספורט החדש ישווק בארץ עם ארבע יחידות הנעה. בין אלו תמצאו את מנוע הדיזל המוכר מהדור היוצא (V6 בנפח 3.0 ליטר עם 258 כ"ס), שמציג שיפור משמעותי בביצועים בדור החדש עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.6 שניות (לעומת 9.3). מעליו יהיה זה מנוע הדיזל במהדורה בעלת מגדש-על, עם הספק של 292 כ"ס (7.2 שניות ל-100 קמ"ש). בגזרת הבנזין יוצע מנוע V6 בנפח 3.0 ליטר עם מגדש-על, המספק 340 כ"ס ומניב ביצועים דומים לאחיו הדיזלי. בראש ההיצע יהיה זה מנוע ה-V8 בנפח 5.0 ליטר של לנד רובר, המספק 510 כ"ס ומייצר תאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.3 שניות, בדרך ל-250 קמ"ש מרביים (שאר הגרסאות מגיעות ל-210). כמקובל אצל כל יצרניות היוקרה כיום, כל יחידות ההנעה של הריינג' ספורט החדש משודכות לתיבת 8 ההילוכים המפורסמת של ZF.
צילום: מנהל

ברשימת האבזור הארוכה של הספורט החדש תמצאו, בין השאר, הרבה עור, בקרת אקלים מפוצלת (2 אזורים), פנסי בי-קסנון ותאורת LED ליום, חישוקי 20 אינץ', מערכת מולטימדיה עם מסך דואלי (הקרנה שונה לנהג ולנוסע) ועוד. ברשימת התוספות תמצאו, למשל, בקרת שיוט אקטיבית, מערכת להתראה מפני סכנות בשטח מת, חימום למושבים הקדמיים ועוד הרבה, כמובן.

באופן מעניין, אם כי בעל חשיבות צרכנית ממשית למעטים בלבד, מחיריו החדשים של הדגם אינם מייצגים עלייה משמעותית (2-3% בממוצע בלבד, לעומת כ-5% בשווקים מסוימים). זאת על אף החידושים הרבים והשימוש בשלדה של הריינג' רובר היוקרתי (והיקר). וכך יעמוד מחירה של גרסת הבסיס על 705,000 שקלים ברמת הגימור הנמוכה (SE), כאשר ברמת הגימור הגבוהה (HSE) עומד המחיר על 782,000 שקלים. מחירה של גרסת הדיזל-על עומד על 858,000 שקלים. גרסת ה-V6 הבנזינית תעלה 820,000 שקלים ומחירה של גרסת-העל מתומנת הצילינדרים הוא 935,000 שקלים.
בעוד שיווקו של הספורט החדש מתחיל כבר עכשיו, כלים ראשונים צפויים לעשות דרכם ללקוחות בעוד כחודשיים.