טויוטה קורולהמה עוד לא נאמר על טויוטה קורולה, המכונית שתמונתה לבטח מופיעה בכל מילון לצד ההגדרה 'מכונית משפחתית'. או 'מכונית'. גם אם יש שיכנו אותה אפורה וממוצעת, אי אפשר להתווכח עם השושלת המפוארת של הקורולה, אשר שורשיה נטועים אי-שם בשנות ה-60' ולזכותה רשום התואר הנחשק בתעשייה – המכונית הכי נמכרת בהיסטוריה.
הדור הנוכחי, 11 במספר, הוצג בחודש שעבר (יוני), הספיק לעשות עלייה בזמן שיא ואף להתייצב כבר למבחן דרכים. המטרה – המשך המסורת עם מכונית שתעמוד בקנה אחד עם מתחרותיה ואף תעלה עליהן בתחומים מסוימים, ושתקסום ללקוחות הקיימים בשביל לשמר את גחלת (או שריפה בשדה קוצים) המכירות. רגע לפני שהדור היוצא נכנס לספרי ההיסטוריה ולמודעות יד שנייה, אנחנו מסכמים את השינויים שנעשו בין שני הדורות.

דור עשירי
שנים: 2006-2013
אורך: 454 ס"מ
בסיס גלגלים: 260 ס"מ
הספק: 124 כ"ס
הדור היוצא של הקורולה היה איתנו מאמצע העשור הקודם, לערך, ושווק עם יחידת הנעה אחת בלבד. זו שודכה, בתחילה, לתיבה רובוטית שהפכה נודעת לשמצה. לצד התיבה, שגרמה לרבים לסלידה מהדגם, שווקה בארץ הקורולה עם מפרט בטיחותי חסר – עם 4 כריות אוויר (לעומת ה-7 איתן עברה את מבחני הריסוק) וללא בקרת יציבות. כל אלו פגעו בשמה הטוב של המכונית. ב-2009 החל שיווק עם תיבה אוטומטית רגילה בעלת 4 הילוכים. לאחר מכן הגיעה גם בקרת היציבות (שהפכה לחובה על-פי חוק). במהלך 2010 עברה הקורולה מתיחת פנים שכללה גם שדרוג לרשימת האבזור. עם זאת, עד תחילת 2012 המשיכה היבואנית לשווק את המכונית המשפחתית עם 4 כריות בלבד, עד שיישרה קו עם המקובל בתעשייה והציעה 7 כריות אוויר כסטנדרט בגרסת הבסיס. לאחר מכן נוספה גם מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בכל רמות האבזור.
טויוטה קורולה החדשה – מה נשתנה
צילום: מנהל

למעט אותם חסרונות, שנפתרו במהלך השנים, הציעה הקורולה תא נוסעים סביר עם מרווח טוב לנוסעים מלפנים ומאחור. הביצועים ונתוני צריכת הדלק טובים, הן בגרסה הרובוטית והן באוטומטית שהגיעה לאחר מכן, ונוחות הנסיעה ממוצעת לקטגוריה גם בקנה מידה עדכני. בימיה האחרונים היא היוותה תמורה טובה יחסית למחיר, עם יתרונות גם בתחום המוניטין ושמירת הערך.

דור אחד עשר
שנים: 2013 ואילך
אורך: 462 ס"מ
בסיס גלגלים: 270 ס"מ
הספק: 132 כ"ס
הדור החדש של טויוטה קורולה נחשף, כאמור, ממש לא מזמן. זאת לאחר שגרסת ההאצ'בק, הנושאת את שם הדגם אוריס, זכתה לדור חדש עוד קודם לכן. האוריס אומנם חולקת את בסיס הגלגלים שלה עם הקורולה הקודמת, אך סיפקה לנו הצצה אל שפת העיצוב העדכנית של טויוטה וגם אל יחידת ההנעה החדשה. גרסת הסדאן, הלא היא הקורולה בכבודה ובעצמה, היא מהמכוניות החשובות בישראל – בדור הקודם היא הייתה למכונית הסדאן הנמכרת ביותר בארץ (לשנת 2012). טויוטה קורולה החדשה עושה את קפיצת המדרגה הנדרשת, בעולם שבו התחרות קשה מתמיד וקצב הפיתוחים והחידושים גבוה.
טויוטה קורולה החדשה – מה נשתנה
צילום: מנהל

העיצוב של הקורולה החדשה מציג קווים חדים וזוויתיים שמקנים לה מראה ייחודי יותר, וחשוב מכך גם גדול ומכובד מבעבר. מנוע ה-1.6 ליטר משודך לתיבה רציפה (בעלת 7 יחסי העברה קבועים מראש. קיימת גם גרסה ידנית עם 6 הילוכים). ביחד מוענקת תחושה נמרצת ומתקבלת צריכת דלק ממוצעת לקטגוריה. תא הנוסעים מרווח מאוד, בין השאר הודות לגידול במידות ותא מטען ששמר על נפחו ללא שינוי בולט (452 ליטר לעומת 450 בדור הקודם). כמו כן, הקורולה החדשה מצטיינת בתחום האבזור, ולצד מחירים שנשארו בטווח המקובל לקטגוריה, מתקבלת תמורה משופרת למחיר.

טויוטה קורולה – לאן
כמו תמיד, הקורולה מציגה יתרונות וחסרונות מסוימים ושומרת על הקו הממוצע שקסם עד כה לרבים. המכונית המשפחתית הכי פופולארית בהיסטוריה תנסה להמשיך ולהגן על התואר שלה אל מול התחרות ההולכת וגוברת בקנה מידה עולמי, כאשר כבר בשנה שעברה התערער מקומה בראש טבלת המכירות העולמית. באופן מקומי, ובמקרה הזה אצלנו, צפויה לה תחרות קשה אל מול הדור החדש של מאזדה 3 (מלכת מכירות מדופלמת בדימוס) שהוצג לאחרונה וינחת כאן בקרוב, וגם מול מתחרות מעט יותר וותיקות כמו פורד פוקוס (המשפחתית הכי נמכרת אצלנו ב-2012) ויונדאי i35.