שברולט סוניק 2013כשהגיעה ארצה שברולט סוניק לפני שנתיים, היא השאירה אצלנו טעם של מוצר לא אפוי. כאילו מישהו התבלבל בין שלב ניסויי השטח לשלב השיווק. התיבה הייתה מאבדת את הצפון מדי פעם, חובטת ומתבלבלת, והמתלים הציעו יכולת ספיגה של קרש גיהוץ ממוצע. בקיצור - מהעיצוב הנאה והמפרט העשיר נשארנו עם מכונית מאכזבת מאוד, שלא באמת הצליחה להתחרות בחברותיה לקבוצה. מאז קרו שני דברים משמעותיים - הסוניק עברה מתיחת פנים זריזה והמחיר ירד בכמה אלפי שקלים (בהתאם לגרסה), הופך את גרסת הסדאן לזולה ביותר בקטגוריה. שני אלו יחד, נגלה לכם כבר עכשיו, משנים לגמרי את התמונה.
עיצובית, התמונה דווקא כמעט ולא השתנתה. החרטום עדיין אגרסיבי והפרופיל עדיין מסורבל. הפנים מעוצב באופן נאה, עם פלסטיקה בשני גוונים (אפור ושחור) ובגרסה המאובזרת גם מסך מגע גדול השולט במערכת השמע (שמוותרת על CD לטובת חיבור USB). אולם איכות החומרים נותרה נמוכה, עם פלסטיקים פשוטים למגע ודיפונים על טהרת הפלסטיק. גם דיוק ההרכבה לא מצטיין, עם רווחים לא אחידים פה ושם, אבל התוצאה הסופית סבירה בהחלט ביחס למקובל בקטגוריה. ובכל מקרה, סביר שהלקוח הממוצע יתמקד יותר ברשימת האבזור הנדיבה - בקרת שיוט, דיבורית בלוטות' מקורית, שליטה על המערכת מההגה וחישוקים קלים (עם מידת צמיגים מוגזמת – 205/55-16) הם ציוד סטנדרטי גם בגרסת הבסיס. הגרסה המאובזרת מוסיפה גג שמש ואת מערכת המיי-לינק - מערכת שמע ובידור מבוססת צג מגע - בתמורה ל-5000 שקלים.
שברולט סוניק, מתיחת פנים (2013): מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו
עמדת הנהג מרווחת למדי, ומשופעת בתאי אחסון בגדלים שונים ובטווח נגיש. יופי. המושב קצת פחות מוצלח, עם מבנה משענת שלא כל הבוחנים אהבו - מדגיש את ההמלצה הרגילה שלנו לבצע נסיעת מבחן. המרווח מאחור סביר, אבל לגבוהים יהיה חסר מקום לברכיים. שני אנשים ממוצעי מידות יוכלו לשבת זה מאחורי זה בלי בעיה, אבל רוב המתחרות מציעות מרווח עדיף. לא השתגענו גם על העובדה שראשי הנוסעים מאחור נמצאים מתחת לחלון האחורי, חשופים לשמש, ולא מתחת לגג מרופד. תא המטען מצטיין במבנה שימושי ונפח ענק, אך סובל ממוטות תמיכה הפולשים לתוך נפח התא.
עד כאן, די דומה למצב לפני כן. ובנסיעה? חדשות טובות - שתי הבעיות העיקריות טופלו. התיבה אומנם לא נמנית על הזריזות שבחבורה, אבל היא מתפקדת בצורה סבירה וכבר לא מעצבנת, וההילוך השישי נותן בונוס אמיתי בדמות סל"ד שיוט נמוך ורגוע (2200 סל"ד ב-100 קמ"ש). גם המתלים שופרו - הם עדיין לא יכולים להיחשב לנוחים, עם יכולת בינונית בלבד לסנן שיבושים ולגהץ גלים, אך הם מהווים שיפור גדול ביחס לעבר, ובהחלט אפשר לחיות איתם, מה גם שגם כך לא מעט מהמתחרות בסגמנט מציגות נוחות סבירה בלבד.
יש זריזות ממנה, וצליל המנוע בסל"ד גבוה לא נעים, אך הביצועים מספקים בהחלט לכל שימוש סביר. צריכת הדלק גם היא שייכת לתחום הממוצע. כ-13 ק"מ לליטר בסיבוב שרובו בין עירוני. אחיזת הכביש גבוהה (גם בזכות צמיגי קונטיפרמיום 2 ברוחב נדיב), אבל התנהגות הכביש מסורבלת - בטיחות? כן. הנאה? לא ממש.
שברולט סוניק, מתיחת פנים (2013): מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו
השיפורים שעברה שברולט סוניק במתיחת הפנים טיפלו בדיוק בבעיות הבוערות ביותר. אומנם עדיין יש לה חסרונות, וכמכונית היא עדיין סבירה בלבד, אבל יחד עם האבזור הנדיב והמחיר הנמוך יותר - מחירה של גרסת הבסיס נראה לנו האטרקטיבי מבין השתיים - מתקבלת חבילה טובה בסה"כ.