פורד פיאסטה ST RX43
קן בלוק, להיט היוטיוב המהלך (או הנוסע יש לומר), הוא נהג ראלי שזכה להכרה רבה ברחבי הרשת, ואחד ממייסדי חברת ההנעלה 'DC Shoes'. בשנים האחרונות אנו צופים בו כשהוא יושב מאחורי ההגה של לא אחרת מאשר פורד פיאסטה משופרת ומשודרגת. בוודאי הספקתם כבר לתהות מה מסתתר מתחת לפיאסטה ST RX43 של קבוצת 'Hoonigan Racing Division', אשר נבנתה על ידי סדנת 'M-Sport' הבריטית.
בחזית מותקן מנוע 'דורטק' בנפח 2.0 ליטר, שמקורו במכונית הראלי הקודמת של פורד - הפוקוס. ההספק משתנה בהתאם לאירוע, ונע בין 300 ל-600 כ"ס, בין היתר הודות למגדש טורבו של 'גארט'. בשביל להתמודד עם ההספק הגבוה, נעשה שימוש בתיבת הילוכים סיקוונסאלית (משיכה מעלה הילוך, דחיפה מורידה) בעלת שישה יחסי העברה, שהנה גדולה ומאסיבית מהתיבה המקורית שהותקנה בפוקוס ההיא. משום כך, המנוע נדחק לפנים והדיפרנציאל האחורי הוזז אחורה, על מנת לאזן את המכונית ולעמוד בשאיפת המהנדסים לחלוקת משקל אופטימאלית ביחס של 50/50 בין הציר הקדמי והאחורי.
דחיסת מערכת הינע גדולה למכונית קטנה יחסית, יוצרת אתגר לא פשוט בנוגע לקירור הרכב והמכלולים השונים בו. לכן, הותקנה באחורי המכונית מערכת קירור מאסיבית, עם שני מאווררים גדולי מידות, לצד פתחי אוורור בחלון האחורי ובדלת תא המטען לטובת פיזור החום. ועדיין, רק כדי להבין במה מדובר, הטמפרטורה בתא הנוסעים יכולה להגיע עד לכ-54 מעלות צלזיוס. עוד פרט מעניין בפיאסטה של קן בלוק, הוא ידית הבלם ההידראולית שלא רק בולמת את הגלגלים האחוריים אלא גם מנתקת אותם מכוח המנוע – עובדה זו מסייעת לו בביצוע החלקות ארוכות ופוטוגניות. העובדה כי הגלגלים הקדמיים ממשיכים לקבל כוח ולייצר משיכה, תורמת אף היא ליכולת השליטה שלו במכונית בזמן נהיגה מהסוג הזה.
על היכולת והכישרון של קן בלוק מאחורי ההגה, ניתן אולי להתווכח. על היכולת שלו להצית לעשרות מיליוני צופים את הדמיון – לא ניתן. אך כמו תמיד יכולת הנהג היא רק חלק מהתמונה, וכמו בכל מכונית מרוץ, גם כאן הסיפור הוא התאמה מרבית של הרכב לתפקיד אותו הוא אמור לבצע. בלוק, כמובן, מקפיד לכוונן את הפיאסטה שלו לכל אירוע בצורה שונה. הצוות שלו ניזון מעשרות מדדים הנאספים על ידי מערכת הטלמטריה ולפי נתונים אלו ממשיך פיתוח המכונית, בהתאם לסוג האירוע, מאליפות העולם בראלי ועד לסרטון ג'ימקאנה נוסף.
עוד על פורד פיאסטה ST RX43 וקן בלוק, תוכלו לראות בסרטון הבא: