רנו קפצ'ור
כבר הרבה זמן שתעשיית הרכב מחפשת תשובה לניסאן ג'וק, הקרוסאובר הקטן שהיה להצלחה מסחרית. יצרניות רבות כבר הציגו קרוסאוברים קטנים משלהן וכעת נראה שהתחרות האמיתית מתחילה. התשובה הראשונה שנוחתת בישראל מגיעה דווקא מבית – בדמות רנו קפצ'ור החדש (Captur, מלשון 'תפיסה' או 'אחיזה'). כעת מתחיל בארץ שיווקו של רכב הפנאי הקטן של רנו, אותו פגשנו כבר בהשקה בחו"ל.

הקפצ'ור מציג נתוני מידות קומפקטיים הנובעים משורשי הסופרמיני שלו, הלא היא רנו קליאו החדשה. מבחוץ, הוא מזכיר מאוד את האחות ונראה כפי שגרסה מוגבהת של זו צריכה להיראות – עם 5 ס"מ נוספים למרווח הגחון. בסיס הגלגלים שלו הוא 260 ס"מ ואורכו 412 ס"מ. הוא משווק עם מנוע ה-0.9 ליטר המוגדש (90 כ"ס), אותו אנחנו מכירים כבר מהקליאו, בשידוך לתיבה ידנית בעלת 5 הילוכים. לצידו נמצא מנוע ה-1.2 ליטר המוגדש גם כן (120 כ"ס) המשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית דו-מצמדית.
רנו קפצ'ור ייתן פייט לניסאן ג'וק עם תג מחיר אטרקטיבי
צילום: מנהל

רכב הפנאי הקטן יתאפיין בהרבה אפשרויות להתאמה אישית ומגוון רמות גימור. אולם מה שבאמת חשוב זו רמת האבזור הגבוהה שתוצע כבר בגרסת הבסיס. ברשימת האבזור הסטנדרטי תמצאו, בין השאר, מסך מגע עם מערכת ניווט ומולטימדיה בממשק עברי מלא, כניסה ללא מפתח, חישוקי 16 אינץ', ציפוי עור לידית ההילוכים ולגלגל ההגה (שבחלקיו האחרים מצופה דווקא בפלסטיק) ועוד. ברשימת התוספות תמצאו, למשל, חישוקי 17 אינץ' בגימור צבעוני, חיישני רוורס ומצלמה אחורית וכאמור גם אפשרויות לשילובי גוונים שונים בהתאמה אישית.

המחיר, כפי שהובטח בתחילה, נמוך מזה של הג'וק. גרסת הבסיס (0.9 ליטר ידנית אקספרסיון) תעלה 110,000 שקלים. מחירה של הגרסה המאובזרת יותר (אקספרסיון Pack) יעמוד על 113,000 שקלים. בגזרת האוטומט ישנן לא פחות מ-4 רמות גימור שונות. מחירה של זו הבסיסית עומד על 127,000 שקלים ועולה ל-130,000 בגרסת ה-Pack. רמת דינמיק Pack תעלה 137,000 שקלים ואילו רמת הגימור דינמיק Collection, העליונה, תעלה 140,000 שקלים.
רנו קפצ'ור ייתן פייט לניסאן ג'וק עם תג מחיר אטרקטיבי
צילום: מנהל

לצד הקפצ'ור, מושקת בישראל גם הגרסה החמה של הקליאו, ה-RS, אותה פגשנו בהשקה בספרד לפני מספר חודשים. היא מגיעה עם מנוע 1.6 ליטר טורבו (שאת שורשיו, אגב, ניתן למצוא בניסאן ג'וק) המספק 200 כ"ס ו-24.5 קג"מ ב-1,750 סל"ד ומשודך לתיבת 6 ההילוכים הדו-מצמדית (ולראשונה, ללא אופציה ידנית). מחירה של הקליאו RS החדשה עומד על 176,000 שקלים, ומחירה של גרסת הקאפ הקיצונית והחדה יותר הוא 185,000 שקלים.