טויוטה קורולה 2013
שיניצ'י יסואי מכיר כנראה כל פרט בפרויקט הקורולה החדשה, עליה הספקנו כבר לנהוג. למעשה, כאחראי על התוכנית המשפחתית של טויוטה אין כנראה מי שמכיר זאת יותר ממנו, שהרי הוא האחראי גם על הגרסה האירופאית שלנו, על הגרסה האמריקנית ובנוסף על גרסאות לשווקים נוספים שטרם הוצגו, ועליהן הוא מסרב לדבר. תחת אחריותו נמצאת גם האוריס, ובעברו הוא היה מהאחראים על היאריס. למעשה מאז 2002 הוא חבר בצוות הפיתוח של הקורולה ומהמובילים בתכנון הדור היוצא. "אני מאמין שכל דור של טויוטה קורולה עקב אחרי הפילוסופיה של הדור הראשון שהוצג ב-1966, אבל עבורי זו הייתה מטרה חשובה במיוחד. ואני מאמין שזו הקורולה הטובה ביותר שטויוטה ייצרה".
לייעוץ חינם עם כתבי הרכב של אוטו על טויוטה קורולה חייג ל-3262* או לחץ כאן
מתי החלה מלאכת הפיתוח?
"התחלנו לעבוד ב-2008 על הדגם החדש ויצאנו לבדוק עם הלקוחות מה צריכה להיות התפיסה שלנו. בדקנו תגובות של לקוחות לגבי הדור הקודם. הם אמרו שהיא מכונית טובה, אך לא מספיק מרגשת ואמוציונאלית. שחסר לה משהו שיעשה ללקוח פרפורים בלב".

אלו מכוניות היו אמות המידה שלכם בזמן הפיתוח?
"בגדול אלו היו הפולקסווגן ג'טה, הפורד פוקוס והמאזדה 3, אבל בהתאם לאזור גם יונדאי i35 ושברולט קרוז".

הקורולה תמיד הייתה אחת הקטנות בקבוצה מה קרה ששיניתם את הפילוסופיה שלכם?
"ראינו את המתחרים. וכיוון שהם הגדילו את בסיס הגלגלים שלהם הבנו שזו המגמה. זה מסייע לנו לדינאמיקה וגם למרחב אבל הורדנו משקל. המכונית גדולה יותר ועם זאת המשקל שלה דומה או נמוך יותר, כי השתמשנו בטכנולוגיות מתקדמות בחומרים ובבנייה".

עד כמה היא קרובה לאוריס?
"כיוון שאני גם בראש פרויקט האוריס אני מכיר היטב את הנושא. זו אותה פלטפורמה ואפילו תנוחת הישיבה, מבחינת גובה ויחסי הגה-נהג. הפנים דומה, אולם הקורולה היא בעלת קווים יותר אופקיים, ואילו האוריס בעלת קווים אנכים".

האם נראה את הקורולה סדאן גם במערב אירופה?
"היא תגיע כמובן לתורכיה, אירלנד, צפון אמריקה, מזרח אירופה ורוסיה. מערב אירופה מעדיפה 5 דלתות, אך יש גם שם כמה אזורים שיקבלו את הדגם הזה".

מה המטרות החשובות שלכם?
"להביא שביעות רצון גדולה ללקוח. עבדנו קשה על כך, כדי להגיע לאמוציות ולרגש שלו. לגרום לו לדפיקות לב משמחה".

אנחנו מקבלים את הקורולה מתורכיה האם היא תיוצר גם ביפן?
"תורכיה, ארצות הברית ותאילנד הן ארצות הייצור המובילות של הקורולה, ואזורים אחרים יעקבו אחריהן. עבור השוק הישראלי היא תיוצר רק בתורכיה, והמפעל הזה הוא בפירוש ברמה היפנית. בסך הכול יהיו 16 מפעלי ייצור לקורולה החדשה, אבל כרגע בדור ה-11, אנחנו לא מתכוונים לייצר אותה ביפן".

את מדבר על אמוציות. האם תהיה גם גרסת קופה?
"הקופה של סיון (Scion, תת-מותג של טויוטה בצפון-אמריקה) שמתוכננת לארצות הברית נשענת על אותה פלטפורמה אז בעיקרון אנחנו נוכל לעשות זאת...".