סקודה ראפיד ספייסבק
הראפיד, תת-המשפחתית של סקודה אשר ממוקמת בין הפאביה לאוקטביה, מקבלת תוספת להיצע הגרסאות עם חשיפה ראשונית של דגם ההאצ'בק – הראפיד ספייסבק (Spaceback). זאת כאמור, מצוידת בדלת חמישית ולמעשה יוצרת נישה חדשה בסגמנט המתרחב של תת-המשפחתיות. מעניין לראות מה תהיה התשובה של המתחרות בקרב על כיסו של הצרכן ביבשת הישנה.
הספייסבק מבוססת כמובן על האחות הסדאנית, כשבסיס הגלגלים נותר זהה עם 260 ס"מ, בעוד שהאורך קצר ב-18 ס"מ. כל זאת, בשילוב עם הדלת האחורית משווים להאצב'ק החדשה מראה המזכיר מרכב סטיישן, עם צללית מעט שונה מזו של הסדאן. תא המטען מציע קיבולת של 415 ליטרים במצב הרגיל, ועד ל-1380 ליטרים כשהספסל האחורי מקופל (נפח קטן מזה של הראפיד סדאן), כשסקודה מבטיחה שימושיות גבוהה ומגוון פתרונות אחסון. דלת תא המטען משולבת בשמשה מוארכת, שיחד עם הגג הפנוראמי (אופציה) והשמשה הקדמית, יוצרים רצף ויזואלי אחד של משטחי הזכוכית ברכב. אלו, בשילוב עם הדיפיוזר האחורי (אלמנט עיצובי בלבד), מקנים למכונית חזות מעט יותר ספורטיבית מזו של גרסת הסדאן.
היצע המנועים צפוי להיות דומה למה שהורגלנו עד עתה מקונצרן פולקסווגן, כשהחידוש העיקרי הוא הצגתו של מנוע דיזל חדש בנפח 1.6 ליטר (עליו סיפרנו לכם לא מזמן עת שהראפיד קיבלה עדכון קל). במנועי ה-TSI ובתיבות ההילוכים לא צפוי שינוי כלשהו.

סקודה ראפיד ספייסבק תערוך בכורה עולמית בתערוכת הרכב הקרובה בפרנקפורט (ספטמבר), כשתחילת השיווק באירופה מתוכננת לאוקטובר 2013.