טויוטה אייגושם מלא: טויוטה אייגו
אחיות לפלטפורמה:
פיג'ו 107, סיטרואן C1
מתחרות עיקריות: פיג'ו 107, סיטרואן C1, סקודה סיטיגו, סיאט מי, קיה פיקנטו, סוזוקי אלטו, יונדאי i10, פיאט פנדה

כדאי לדעת עליה: טויוטה מייצרת את האייגו, מכונית המיני שלה, לצד צמד אחיותיה הזהות-כמעט-לחלוטין – פיג'ו 107 וסיטרואן C1. למרות שהשלישייה הוצגה כבר ב-2005, היא הספיקה לעבור מתיחת פנים ונחתה בארץ רק בשנה שעברה (2012). היא משווקת פה עם מנוע 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר שמספק 68 כ"ס ו-9.5 קג"מ ב-3,600 סל"ד, ומשודך לתיבת 5 הילוכים ידנית או לתיבה רובוטית (בעלת 5 הילוכים גם כן). בעוד המנוע מעט עצל, הביצועים סבירים יחסית – בין השאר בזכות משקל עצמי נמוך. התיבה הרובוטית קופצנית ובשתי הגרסאות צריכת הדלק מצוינת.
אחת מקטלוג אוטו: טויוטה אייגו
צילום: מנהל

כמו מבחוץ, מכונית המיני צעירה ועליזה גם מבפנים. עם זאת, היא לא משאירה הרבה ספקות בנוגע למהות שלה – מכונית בסיסית למדי. המרווח לנוסעים מלפנים טוב ולאלו שמאחור פחות, ותא המטען קטן מאוד עם 139 ליטר בלבד. בסוף השנה שעברה עלתה השלישייה לכותרות בשל ציונים שאינם מספקים במבחני הריסוק של יורו NCAP – עם 3 כוכבים בלבד במבחנים העדכניים והנוקשים. זאת בשל מחסור בכמה מערכות בטיחות כסטנדרט. עם קבלת הציונים הנמוכים, התחייבו היצרניות לשפר את רמת האבזור ולהציע את אותן מערכות כסטנדרט החל מהחודש (יולי, אבל יקח זמן עד שזה יחלחל ארצה).

אבל הבעיה העיקרית של האחות לשלישייה מבית טויוטה היא, למעשה, שתי האחיות הצרפתיות. למרות ההבדלים הקלים באבזור, אין הצדקה להפרשים במחירים – מדוע לשלם יותר על חבילה זהה?
כל מה שטוב: עיצוב, צריכת דלק.
כל מה שרע: בטיחות, תיבה רובוטית, מחיר.
מה מקבלים: מכונית מיני אופנתית עם תמחור בעייתי ביחס לאחיות מבית ולמתחרות.
גרסה נבחרת: הידנית.