בתנוחה אופיינית
כמה שאנחנו התגעגענו לתוכנית הטלוויזיה האהובה עלינו (עם ערוץ הכנסת הסליחה), טופ גיר (Top Gear). או שלא באמת התגעגענו. כי טופ גיר חזרה השבוע בעונה חדשה, 20 במספר, רק ארבעה חודשים לאחר סיומה של העונה הקודמת. זאת לאחר שהורגלנו לעונות קצרות והפסקות ארוכות ביניהן. אנחנו, בכל אופן, לא מתלוננים. העונה החדשה כבר איתנו, והיא נראית מבטיחה. לא מתלוננים, אבל מוכרחים להודות שהיה משהו קצת עבש בעונה הקודמת, למעט המסע המרהיב (והלא מבויים בכלל) לאפריקה. השנה, גם מהטריילר וגם מהפרק הראשון, יש ריח של פוטנציאל.
אז מה נשתנה? שום דבר. אותם מגישים, אותו רעיון, אותם רהיטים, מכונית במחיר סביר וכו'. וזה בדיוק מה שאנחנו אוהבים. הפרק החדש מתחיל במבחן הוט-האצ' השוואתי, אולי לא הכי מקיף וצרכני אבל פה זה טופ גיר. זה ממשיך לתחרות קלאסית בין סירת מפרש אולימפית ששווה 700,000 ליש"ט מול טויוטה אוריס (הם קוראים לה קורולה האצ'בק) מהשכרה. על ההגה, כרגיל, נמצא ג'רמי קלארקסון, ש... ותסלחו לנו על הביטוי... מתחרע על המכונית כאילו הייתה מאזדה 3 מליסינג. באמצע מוצגת המכונית-במחיר-סביר-החדשה, עליה נוהגים מספר סלבז מקומיים כדי להתחיל ולמלא את הטבלה מחדש. ביניהם – שני רוקיסטים מזדקנים, ווילו מ'ווילו והנסיכה', מתאגרף ומישהו מ'משחקי הכס' (עבדכם הנאמן שמח לבשר שאין לו מושג מי הוא).
הטריילר של הפרק השני, שישודר בשבוע הבא

אז איפה הפוטנציאל? אל לנו לשפוט מהר מדי, אבל הפרק הראשון של העונה החדשה של טופ גיר כולל הרבה מההומור המבריק שאנחנו כה אוהבים, והוא לא נראה מבויים עד דמעות (למרות שלבטח הוא כן). חוץ מזה, הטריילר מבשר על כמה סצינות מעניינות.
שימו לב למאמץ שעשינו בשביל להשאיר אתכם במתח, במידה ועוד לא צפיתם בפרק הראשון. בפרק הבא, מבלי לקלקל לכם יותר מדי, יש פרארי, בין השאר. אבל לא לה-פרארי. ובכל זאת, שווה צפייה.