מהיום (יום ב') יוצאת לדרך רפורמת 'רישיון נהיגה מדורג'. למעשה, רשיון הנהיגה המדורג אושר בכנסת עוד מרץ 2012, ולוח הזמנים קבע את החלתו בינואר 2013, אולם יישומו נדחה לאפריל בשל הבחירות. לפני כחודשיים, באיחור קל, נתכנסה ועדת הכלכלה החדשה ואישרה את הרפורמה, ומהיום היא יוצאת לדרך.
גיל קבלת הרישיון הוקדם, תקופת הליווי הוכפלה
על פי התוכנית, ניתן יהיה להתחיל בלימודי הנהיגה בגיל 16 וחצי כאשר בגיל 16 ו-9 חודשים ניתן יהיה לגשת לראשונה למבחן המעשי (טסט), במקום בגיל 17 כיום. אולם, הנהיגה תותנה בחובה ליווי של נהג מנוסה (מלווה), במשך 6 חודשים (במקום 3 חודשים). בתקופה זו בידי הנהג יהיה היתר נהיגה ולא רישיון נהיגה.
משך הליווי יכלול 50 שעות לפחות, מהם 20 שעות נהיגה בדרך עירונית, 15 שעות נהיגה בדרך שאינה עירונית ו- 15 שעות נהיגה בלילה (לילה מוגדר כבין השעות 21:00 עד 06:00 למחרת). בנוסף, תקופת הליווי תחולק לשניים, ב-3 החודשים הראשונים יתבצע הליווי ביום ובלילה, וב-3 החודשים האחרונים רק בלילה. לטענת משרד התחבורה, לתקופת הליווי יש השפעה חיובית ביותר על התנהגותו של הנהג והארכת תקופת הליווי עשויה לצמצם את מעורבותם של צעירים בתאונות הדרכים.

בתום תקופת הליווי ולאחר קבלת הצהרה אישית חתומה על ידי הנהג והמלווה על ביצוע 50 שעות הלווי הנדרשות, ינפיק משרד התחבורה לנהג החדש רישיון נהיגה קבוע מפלסטיק, עד תום תקופת נהג חדש.

תוכנית הרישיון המדורג תחול על כל תלמיד נהיגה שיעבור בהצלחה את המבחן המעשי (טסט) החל מהיום ה-1 ביולי.