סיטרואן C4 גרנד פיקאסו 2013
זמן מה לאחר חשיפתו של סיטרואן C4 פיקאסו החדש, מציגה היצרנית לראשונה את הגרנד פיקאסו – גרסת 7 המושבים החשובה יותר עבור השוק הישראלי. ה-C4 גרנד פיקאסו מבוסס גם הוא על פלטפורמת EMP2 המודולרית של סיטרואן, כאשר בסיס הגלגלים שלו ארוך ביחס לאחיו מחומש המושבים עם 284 ס"מ (10 ס"מ יותר מהדור היוצא של הגרנד). אורכו הכולל נותר זהה לדור הקודם עם 459 ס"מ וסיטרואן מבטיחה, כמצופה, שיפור במרווח כתוצאה מתכנון יעיל וקיצוץ משמעותי בסרחי העודף. רוחבו וגובהו עומדים על 183 ו-163 ס"מ בהתאמה. ה-C4 גרנד פיקאסו נבדל מאחיו גם בעיצוב עם התאמות קוסמטיות. מבלי להשתפך במילים, נסכם ונאמר שהוא נראה מצוין.
סיטרואן C4 גרנד פיקאסו נחשף, אצלנו בשנה הבאה
צילום: מנהל

סיטרואן מבטיחה, כאמור, שיפור במרווח הפנים ובנגישות לשורת המושבים השלישית. מרווח הברכיים לשורה השנייה עומד על 217 מ"מ במקסימום, ובשורה השלישית על 108 מ"מ. זו האחרונה מתקפלת למצב שטוח לחלוטין ובמידת הצורך ניתנת גם להסרה מוחלטת (אנחנו מניחים שבקלות). נפח תא המטען צמח ב-69 ליטר, מה שמעמיד אותו על 277 ליטר, או על 645 כששורת המושבים השלישית מקופלת (700 ליטר כשהשורה השנייה מוזחת קדימה ככל הניתן). את חלקה העליון של הקונסולה המרכזית מפאר מסך רחב (תרתי משמע) בגודל 12 אינץ' שמחליף את לוח המחוונים ומציג את כל המידע הנחוץ. על מערכת המולטימדיה אחראי מסך (מגע) נוסך בגודל 7 אינץ'.

רשימת האבזור כוללת, בין השאר, כניסה והתנעה ללא מפתח, 4 מצלמות המספקות צילום 360 מעלות של הרכב ומערכת עזר לחנייה. ברשימת מערכות העזר תמצאו, למשל, בקרת שיוט אקטיבית, מערכת להתראה מפני התנגשות, חגורות בטיחות אקטיביות, מערכת להתראה בעת סטייה מנתיב ועוד.
סיטרואן C4 גרנד פיקאסו נחשף, אצלנו בשנה הבאה
צילום: מנהל

מתחת למכסה המנוע ישווק הגרנד פיקאסו עם מנוע דיזל חדש, BlueHDi 150, הראשון של סיטרואן שעומד בתקן יורו 6. הוא מספק 150 כ"ס ופולט 117 גרם של פחמן דו-חמצני לקילומטר, בשידוך לתיבה אוטומטית-רובוטית בעלת 6 הילוכים. לצידו ישווקו גם מנועי ה-e-HDi בגרסאות ה-90 וה-115, אותם פגשנו כבר ב-C4 פיקאסו בעל 5 המושבים. סיטרואן לא מציינת זאת כעת, אך ניתן להניח שלהיצע תצטרף בהמשך גם גרסת בנזין – אולי עם מנוע ה-1.6 ליטר טורבו המוכר.

סיטרואן C4 גרנד פיקאסו צפוי, כאמור, להגיע לארץ במהלך הרבעון הראשון של 2014. למרות שהוצגה כבר לפני למעלה מחודשיים, גרסת 5 המושבים לא צפויה להגיע קודם לכן, מאחר והגרנד נחשב פה לפופולרי יותר באופן מסורתי.