ניסאן ליף
ניסאן ליף (Leaf, עלה), אמנם הגיעה לישראל לצרכי תקינה כבר בסוף 2011, אבל רק כעת מתחיל שיווקה. כפי שכבר סיפרנו לכם בעבר, המכשול האחרון אותו היא נאלצה לעבור היה משרד הבריאות שביקש מניסאן אישור כתוב כי הרכב אינו יוצר סכנת התחשמלות במקרה תאונה. בסוף אפריל-תחילת מאי נערכה פגישה בין נציגי המשרדים המעורבים ונראה שיושבו ההדורים: מתחיל שיווקה של הליף. בינתיים, מאז הגיעו המכוניות הראשונות לתקינה ועד היום הספיקה המכונית להוסיף עוד מספר תארים לחגורתה ולהפוך לאחת החשמליות המדוברות ביותר בעולם.

הליף של ניסאן אמנם אינה מצוידת במערך החלפת הסוללות המהיר של בטר פלייס, אבל מדובר ברכב שפותח מראש כחשמלי על כל היתרונות שבכך, וחולק רכיבים רבים עם הפלואנס ZE. כמה אירוני אם כן שהבשורה על התחלת שיווקה של הליף מגיע כשבועיים לאחר הפסקת פעילותה של בטר-פלייס.

אבל להבדיל מהפלואנס החשמלית, הליף מתומחרת באגרסיביות – 140,000 שקלים, כולל הסוללה, ללא שום תשלום חודשי. מחיר זה נמוך משמעותית ממספרים שנזרקו לאוויר בעבר בהקשר של הליף ומכוניות חשמליות אחרות, ולא גבוה בהרבה משל משפחתיות קומפקטיות מקבילות. בהתחשב בכך שהעלות פר קילומטר (היא נטענת במחירי חברת החשמל) היא בין שליש לרבע משל מכונית בנזין מקבילה, ההפרש במחיר יתקזז במהירות.
ניסאן ליף: החל מ-140,000 שקלים
צילום: מנהל

הליף, מציעה מידות של מכונית האצ'בק משפחתית ומנוע המפיק 110 כ"ס ו-28.5 קג"מ. הסוללה מספקת טווח תיאורטי של 170 ק"מ וזקוקה ל-8 שעות טעינה כדי להגיע למקסימום.
לפני כחצי שנה הודיעה ניסאן על מתיחת פנים למכונית שבמסגרתה גדל תא נפח תא המטען ב-40 ליטר לכדי 370 ליטר סה"כ (בשל העברת מטען הסוללות לחלקה הקדמי של המכונית) וטווח הנסיעה טיפס בכ-50 ק"מ ל-228 ק"מ מירביים. לדברי ניסאן השידרוגים ליחידת ההנעה נובעים משימוש ברכיבים חסכוניים יותר כשיחד עם דיאטה של 80 ק"ג במשקל מושגת תחושת האצה נמרצת יותר מבדגם הנוכחי. אלינו תגיע הליף המשודרג במהלך השנה הבאה.