רנו קפצ'ור
רנו נמצאת כיום בשיאו של מהפך עיצובי ומה שהחל עם הקליאו החדשה לפני כ-8 חודשים, עולה מדרגה עם הקפצ'ור, שהושק לאחרונה ובו כבר הספקנו גם לנהוג במסגרת ההשקה לעיתונאים. "אני מקווה שהצלחנו לשמור על הקשר בין הקפצ'ור התצוגתי לסדרתי באווירה". מסביר לורנס ון דן אקר סגן נשיא רנו האחראי לעיצוב, מי שירש ב-2009 את פטריק לה-קוואמה האגדי. את יצירותיו הקודמות אתם פוגשים כל יום בדרך לעבודה: זה האיש שהיה אחראי לשינויים שעברה מאזדה לפני 4 שנים עם ה-3 וה-5 הנוכחיות. עם המעבר לרנו, הבטיח להחזיר את החדשנות שאבדה ליצרנית, ועכשיו זה מתחיל לקרות עם רנו קליאו והקפצ'ור – הסנוניות הראשונות.

נעים, אלגנטי וחמוש בנעלי התעמלות צבעוניות, שהפכו סימן ההיכר שלו, הוא ממשיך לספר. "אנחנו נכנסים כעת, בתחום הסדרתי, לשלב השני במחזור החיים שהתחלנו להראות עם מכוניות התצוגה כלומר אחרי שמתאהבים (הדזיר התצוגתית סמנה אהבה והקליאו הסדרתית שאלה מימנה את קווי העיצוב) יוצאים להרפתקאות. יש משהו בקפצ'ור שמזמין אותך להרפתקה. ובכלל אני מקווה שבעתיד נוכל לשמר על הקשר בין מכוניות התצוגה לדגמים סדרתיים. לדעתי חוסר הקשר הזה היה תמיד חולשה של רנו. לפעמים זה יהיה קל ולפעמים קשה יותר."
הפנים החדשות של רנו
צילום: מנהל
רנו דזיר
האם רנו קפצ'ור אינו דומה מדי לקליאו?
"כשהגעתי לרנו ביקשו ממני בחברה שני דברים: ליצור מכוניות יותר מושכות, ומכוניות יותר ברורות מבחינה אסטרטגית. זה אומר פנים שתמיד מראות רוח דומה וצורת משטחים עקבית. רציתי לשמור על עקביות אך אם תשים את שתי המכוניות זו לצד זו תראה שיש הבדלים."

הצגתם לאחרונה מתיחת פנים שלישית לסניק. האם זה לא מוגזם?
"היה חשוב שכל המבחר של רנו יעקוב אחרי השינויים שהכנסנו ולכן החלטנו לעשות מתיחת פנים שלישית. זה יעזור לנו מבחינה אסטרטגית שלקוח שנכנס לאולם התצוגה יראה שכל המכוניות קשורות לאותה משפחה. לכן גם המגאן תעבור מתיחת פנים לקראת תערוכת פרנקפורט. מחלקת השיווק רוצה זהות ברורה. אם נחכה למגאן הבאה זה יקרה ב-2016 אם נמתח פנים זה יקרה ב-2014."

לאן ממשיכים מכאן?
"תהיה לנו את מכונית התצוגה השישית שמשלימה את מחזור החיים והיא תסמן חכמה (היא תוצג בפרנקפורט וכנראה תרמוז על האספאס הבאה – א.ש.). ב-2014 נראה טווינגו ואספאס חדשים. נכון שבעבר פותח יורש לאספאס וביטלו אותו, אבל זה היה בצדק. ברור שאנחנו מאחרים אבל נהיה טובים."
הפנים החדשות של רנו
צילום: מנהל
רנו לטיטוד

ומה עם משפחתית גדולה מושכת באמת?
"אנחנו באמת צריכים גם מכונית גדולה חדשה. זה פרויקט חשוב כי רנו לא מצליחה בתחום הזה כבר מספר שנים והגיע הזמן לשנות זאת. כדי להצליח אנחנו צריכים לפתח מכונית סדאן נהדרת. היא תחליף את הלגונה והלטיטוד וכך במקום שתי מכוניות בינוניות נעשה אחת טובה."