פיג'ו RCZ-R קונספט
בתערוכת פריז שהתקיימה בשנה שעברה זכתה פיג'ו RCZ, הספורטיבית הנאה, למתיחת פנים. לצד הצגתה של זו, חשפה היצרנית הצרפתית גם גרסת-על של המכונית שענתה לשם RCZ-R קונספט. היא הציגה מספר שדרוגים קוסמטיים וכמובן גם מכאניים, לצד הבטחה לייצור והרחבת היצע הגרסאות של המכונית. כעת, כמעט שנה אחרי, פיג'ו מקיימת – ומודיעה על חשיפת גרסת הייצור בפסטיבל המהירות של גודווד (Goodwood) בחודש הבא. השיווק בעולם יחל לקראת סוף השנה ואילו אלינו היא עשויה להגיע במהלך השנה הבאה.

פיג'ו RCZ-R תצויד במהדורה מחוזקת של מנוע ה-1.6 ליטר טורבו המוכר, שזכה לשבחים (שוב) בתחרות מנוע השנה. עם הספק של 260 כ"ס, היא תהפוך למעשה למכונית הסדרתית החזקה ביותר בהיסטוריה של פיג'ו. נכון לעכשיו היצרנית לא מפרסמת אף נתון טכני נוסף, למעט פליטת המזהמים הנמוכה יחסית למכונית מסוג זה – 155 גרם של פחמן דו-חמצני לקילומטר. מעבר לכך, אנחנו מסתפקים בהבטחות היצרנית לשדרוג היכולת הדינאמית של המכונית באופן שיתאים למעמד ו... זהו.
לא רק מידע טכני חסר – גם התמונות שלפניכם הן של מכונית הקונספט, השואבת אלמנטים ממכונית קונספט אחרת שהיצרנית הציגה בפריז – האוניקס (Onyx). גרסת הייצור תציג, ככל הנראה, כמה שינויים קוסמטיים – שלבטח לא יפגעו בעיצוב הנהדר של המכונית הזו.