לאחרונה דיברנו על הגדרות מבלבלות מעולם הרכב. על המונחים 'נוחות', 'אחיזה' ו'התנהגות'. ורציתי להגיד שלא רק אתם מתבלבלים עם הגדרות – לפעמים גם אנחנו הולכים קצת לאיבוד. האשמות הן כמובן היצרניות, שמשום מה מסרבות לייצר מכוניות לפי כללים מוגדרים, וכל פעם מעמידות אותנו בפני דילמות לגבי סיווג הדגם החדש.

קחו למשל את סקודה ראפיד החדשה. מצד אחד, היצרנית עצמה מגדירה אותה כ"בין הפאביה (סופרמיני) לאוקטביה (משפחתית)" – משמע הקטגוריה התת-משפחתית, שעד היום אוכלסה בעיקר על ידי בנות המזרח: יונדאי i25, קיה ריו סדאן, שברולט סוניק סדאן ודומותיהן. אלא שלראפיד יש בסיס גלגלים ארוך יותר מלפאביה, וזהה באורכו לשל טויוטה קורולה המשפחתית, למשל. מצד שני, היא צרה יותר מהמקובל בקטגוריה המשפחתית. אז מה, לפתוח קטגוריה חדשה ולארוז את הראפיד, יחד עם האחות מסיאט (הטולדו) וצמד התאומות הצרפתיות (301 ו-C-אליזה – שלהן בכלל בסיס גלגלים ארוך משל פוקוס)? ואיך נקרא להן – משפחתיות קצת יותר קטנות? תת משפחתיות גדולות?
הגדרות בעולם הרכב: לא רק אתם מתבלבלים / טור אישי
צילום: מנהל
סיאט אלהמברה

או סיאט אלהמברה מאותו קונצרן, שייבואו לארץ החל לאחרונה – הוא ארוך יותר מקיה קרניבל, לדוגמה, ובעל בסיס גלגלים ארוך יותר ממנו. אבל הוא צר ונמוך מהקרניבל (ואותן תוצאות יתקבלו מהשוואה לפורד גלקסי, אגב). הוא גם נראה קטן יותר משני אלו, והמנוע שלו חלש יותר משמעותית. אז הוא מיניוואן גדול או לא? כי הוא בטוח לא מתחרה למאזדה 5 או טויוטה ורסו, מהקטגוריה מיניוואן קומפקטי, שקטנים ממנו בהרבה.
בלגאן... טוב, נו, אף אחד לא אמר שזה קל להיות כתב רכב!