סקודה אוקטביה RS החדשה
עם דור חדש של סקודה אוקטביה מגיע גם דור חדש של גרסת הביצועים. סקודה גאה להציג את האוקטביה RS (או vRS) החדשה, דור שלישי למשפחתית הספורטיבית של היצרנית הצ'כית. היא תוצג לראשונה בפסטיבל המהירות בגודווד (Goodwood), שנחשב לאחד האירועים המוטוריים הגדולים והמרהיבים של השנה, שיחול בחודש הבא. ולפני שאתם מכינים את פנקסי הצ'קים – עדיין לא ברור אם ה-RS תעשה עלייה ומהיבואנית נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה.

סקודה אוקטביה RS החדשה מגיעה, על ההתחלה, במגוון די רחב של גרסאות. יש סדאן ויש סטיישן (קומבי), יש בנזין ויש גם דיזל. בראש תעמוד גרסת הבנזין, עם מנוע 2.0 ליטר (4 צילינדרים) TSI שמספק כאן 220 כ"ס ויניע את האוקטביה ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות, בדרך ל-248 קמ"ש מירביים. כל זה בעזרת תיבת 6 הילוכים ידנית למהדרין. לצידו בהיצע יהיה מנוע 2.0 ליטר טורבו-דיזל (TDI) בעל הספק של 184 כ"ס שמניב נתוני ביצועים כמו 8.1 שניות ל-100 ו-232 קמ"ש מירביים. גם הוא ישודך לתיבה הידנית ובשניהם תוצע גם תיבת DSG, גם היא בעלת 6 הילוכים, כאופציה. מערכות עצור והתנע ושימור אנרגיית בלימה יסייעו לחיסכון בדלק, אם כי סקודה לא מציינת נתונים מדוייקים.
סקודה אוקטביה RS החדשה נחשפת
צילום: מנהל

דגש הושם, כמתבקש, גם על חוויית הנהיגה. האוקטביה RS נמוכה ב-1.2 ס"מ (1.3 בקומבי) ביחס לגרסה הרגילה, שהוצגה בתערוכת ז'נבה. מעבר לכך, יש לה מתלים ספורטיביים, נעילת דיפרנציאל אלקטרונית והיגוי אלקטרו-חשמלי אקטיבי שמאפשר סיבוב מופחת של ההגה בפניות חדות.

לבסוף מקבלת ה-RS את המראה הקשוח המתבקש שכולל גם ספוילר בקצה הגג, פנסי בי-קסנון משולבי LED, אפשרות בחירה בין חישוקי 17 אינץ', 18 או 19 וכמובן שלל תגים רלוונטיים. אנחנו לא נתנגד לאחת כזו בצבע הכחול שבתמונות.
רשימת האבזור כוללת פתיחת נעילה והתנעה ללא מפתח ומערכת בידור ושמע איכותית.