פורשה 911, מהדורת היובל
השנה היא 1963. פורשה מציגה מכונית ספורט חדשה בתערוכת הרכב של פרנקפורט. 50 שנים אחרי ועם יותר מ-820,000 מכוניות שנבנו, ה-911 היא ככל הנראה מכונית הספורט הכי מפורסמת בעולם. בגלגוליה הרבים היא התקדמה, מצד אחד, והפכה לפלא טכנולוגי ולאחת ממכונות הנהיגה הטובות שיש. מצד שני, היא ממשיכה לשמור על כמה עקרונות ועל מסורת כפי שאף מכונית אחרת לא יכולה. כעת, לכבוד יום ההולדת החל השנה, מציגה היצרנית מהדורה מיוחדת בייצור מוגבל. המקום, איך לא – תערוכת פרנקפורט, שתתקיים בחודש ספטמבר.

שלא כמו ילדות ימי הולדת אחרות בהן נתקלנו לאחרונה (למבורגיני ואסטון מרטין), מהדורת 50 השנים של פורשה 911 היא לא מכונית קונספט מופרכת. למעשה, היא עושה יותר מאמצים לשמש כהומאז' להיסטוריה המפוארת של הדגם. לא תמצאו כאן טכנולוגיות עתידניות שאינן קיימות בדור הנוכחי, או מנוע עתיר סוסים שיגרום לה לנסוע מהר יותר. היא מבוססת על גרסת הקאררה S של הדגם הנוכחי (991), עם מנוע 6 הצילינדרים שלה המספק 400 כ"ס. ההנעה, כיאה ל-911 קלאסית, אחורית. את קשתות הגלגלים הרחבות שלה היא לוקחת דווקא מגרסת ההנעה הכפולה. היא מגיעה עם מערכת ניהול אקטיבית למתלים עם כיול משלה, מערכת פליטה ספורטיבית ופנסי בי-קסנון אקטיביים. הביצועים – 4.5 שניות ל-100 קמ"ש (4.3 עם תיבת ה-PDK האופציונאלית) ו-300 מירביים (298).
פורשה 911 חוגגת 50 עם מהדורה (לא ממש) מיוחדת
צילום: מנהל

מה שמשלים את המראה אלו צבעי האפור (מגיע בשני גוונים) הבאמת מחמיאים. אלו, לצד חישוקי 20 אינץ' ייחודיים בעיצוב שמזכיר את שורשי המכונית. אליהם נוספים שלל תגים הולמים מבחוץ ומבפנים, שם נמצא גם גימור ייחודי שכולל תזכורות (עדינות) לשנים ההן.

מהדורת 50 השנים של ה-911 נראית טוב, ומספר היחידות הסמלי שפורשה תייצר – 1,963 – בטוח יימכרו כמו לחמניות (המחיר בגרמניה – 121,000 יורו). אבל יש שיאמרו שבתור מכונית שמייצגת אירוע כה חשוב, המהדורה המיוחדת הזו היא לא ממש מיוחדת.