ניסאן מיקרה החדשה (2013)
כולם רוחשים כבוד למיקרה של ניסאן, הסופרמיני המתוקה עם העיצוב הייחודי, שנחתה כאן ב-2003. אבל, הדור הרביעי שנחת כאן בתחילת 2011, הציג נסיגה מבחינה עיצובית. כעת, כשנתיים לאחר שהוצגה, ואולי מעט מוקדם מהצפוי, עוברת ניסאן מיקרה מתיחת פנים מקיפה.

כדרכן של מתיחות פנים, ההבדל הבולט ביותר הוא מבחוץ. היא מקבלת חזית חדשה עם מוטיב ה'ווי' בגריל, פגוש אגרסיבי ופנסים חדשים – שלמען האמת, נראים כאילו הגיעו מקיה פיקנטו. עם החזית שונו גם הקווים שעל מכסה המנוע וביחד עושה רושם שהוחזר למיקרה קצת מהאופי שנעלם. השינויים בגזרה העורפית קלים יותר וכוללים פנסים חדשים משולבי LED, פגוש חדש וספוילר בולט יותר (האחרון – ברמות האבזור האמצעיות והלאה). לבסוף ישנם החישוקים הנאים, 15 אינץ' קוטרם, שיגיעו עם הגרסאות המאובזרות (לאירופה – לא ניתן לומר עדיין מה יהיו רמות האבזור בארץ). רשימת התוספות תכלול אף כאלו בקוטר 16 אינץ'.

תא הנוסעים עודכן גם הוא באופן משמעותי. הקונסולה המרכזית זוכה לעיצוב מחדש, כולל מסך מגע חדש בגודל 5.8 אינץ' עם מערכת ניווט, שלא יהיה קיים בכל רמות האבזור. כל הגרסאות יגיעו מעתה עם חיבורי USB ו-AUX, וכן מערכת שמע עדכנית (שוב, למעט בגרסת הבסיס). לרשימת האבזור נוספו כניסה והתנעה ללא מפתח וכן אפשרות למערכת עזר לחנייה, שאומרת לנהג אם המכונית יכולה להיכנס למרווח נתון – שימושי מאוד עבור... אתם יודעים.
ניסאן מציגה את המיקרה החדשה, כמעט (וידאו)
צילום: מנהל

השינוי המשמעותי ביותר מגיע בדמות יחידת הנעה חדשה. משולש הצילינדרים המוכר בנפח 1.2 ליטר זוכה גם לגרסה מוגדשת – עם מגדש-על דווקא, ולא טורבו. הוא מייצר כאן 98 כ"ס (לעומת 80) ומציג צריכת דלק מוצהרת של 24.4 ק"מ לליטר.
בעוד ניסאן מיקרה המחודשת תגיע ארצה לקראת סוף השנה, הגרסה העליונה עם יחידת ההנעה החדשה והמוגדשת, תישאר בחו"ל.