שברולט מאליבו 2014
אמנם רק לאחרונה החל הדור השמיני של שברולט מאליבו לעשות את צעדיו הראשונים בישראל, אולם יש לזכור כי הדגם כבר הוצג לפני כשנתיים. תקופה נאותה, אם כי מעט מזורזת, לעריכת מתיחת פנים מקיפה. המתיחה כוללת חזית עדכנית, מנוע חדש להיצע ועדכון לקיים, מערכות עזר חדשות ושינויים בתא הנוסעים. הגרסה המעודכנת צפויה להגיע אלינו לקראת תחילת השנה הבאה.

מבחוץ ניתן להבחין בחזית החדשה של המאליבו שמקורה, כך שברולט, מגיע מהאימפלה החדשה. עיקרם, שינויים בגריל, שגדל ותפח והתפשט כלפי מטה. התוצאה הסופית נאה, מתאימה לסגנון העיצוב של שברולט ונראית מושכת יותר מחזית המכונית עד כה.
שינויים בוצעו גם מתחת לעור המכונית. קפיצים חדשים (גם בהשראת האימפלה) מאפשרים כיול חדש של הבולמים, שיפור נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש של המכונית. מערכת ההיגוי כוילה מחדש וגם הבלמים שודרגו.
לא מחכה לדבר: מתיחת פנים לשברולט מאליבו
צילום: מנהל

מנוע ה-2.0 ליטר המוגדש, המשווק גם פה, זוכה לכוונון וכיול חדשים. השינויים מתבטאים בנתון מומנט משופר של 40.8 קג"מ (ללא ציון סל"ד). ההספק נותר זהה עם 259 כ"ס. על יחידת ה-2.5 ליטר, שאינה משווקת כאן, מצהירה שברולט על מנוע חדש – אם כי מהנתונים עולה שמדובר בגרסה עדכנית של המנוע שהוצג עם הדור החדש של המאליבו לפני כשנתיים. נפחו נותר 2.5 ליטר ואילו ההספק עלה ל-196 כ"ס (לעומת 190) ו-25.8 קג"מ (לעומת 25). הוא מגיע עם מערכת עצור והתנע ומציג שיפור בצריכת הדלק של כ-3-5% – כאשר שברולט אינה מציגה עדיין נתון רשמי.

שינויים נוספים נמצאים גם בתא הנוסעים. שברולט מעצבת מחדש את המושבים הקדמיים כך שמרחב הברכיים ישתפר עבור הנוסעים מאחור – בכ-3.2 ס"מ. הקונסולה המרכזית עודכנה קלות גם היא ורשימת מערכות העזר זוכה לתוספת של מערכת לכיסוי נקודות עיוורות.