רק לפני מספר שבועות קרא שר התחבורה, ישראל כץ, שלא לרכוש רכב חדש כי "המחירים עתידים לרדת ב-20%." אבל בינתיים קרה בדיוק ההפך; במסגרת הגזירות הכלכליות של הממשלה החדשה, עלה המע"מ באחוז בודד ל-18%, ובעקבות השינוי מחירי המכוניות מתייקרים. יש לומר כי לא כל היבואנים העלו מחיר, ובין אלה שכן, נמצאו דגמים שמחירן לא השתנה ואחרים שעלו בהתאם לעליית המע"מ.

נתחיל עם היבואנים שהחליטו "לספוג" את עליית המע"מ: UMI, יבואנית שברולט, ביואיק, קאדילק ואיסוזו, יוניון מוטורס (ולקס מוטורס), יבואנית טויוטה ולקסוס ומאיר, יבואנית הונדה, וולוו ויגואר.
עם זאת כדאי לזכור כי יתכן ויהיה זה צעד זמני שכן לפנינו השלב הבא ברפורמה הירוקה. כפי שכבר סיפרנו לכם בעבר, נוסחת המס הירוק עתידה להשתנות ולייקר את מרבית המכוניות הקטנות והמשפחתיות בסכום שבין 2,000 – 4,000 שקלים. כרגע הנוסחה המחודשת נמצאת בישורת האחרונה בפינג-פונג שבין משרדי האוצר לאיכות הסביבה.

באופן כללי, מבין היבואניות שהודיעו על עליית מחירים, ניתן לציין שמכוניות משפחתיות קטנות מתייקרות בכ-1,000 שקלים, משפחתיות קומפקטיות מתייקרות בין 1,000 ל-1,300 שקלים ורכבי פנאי קומפקטיים מתייקרים בכ-1,500 שקלים.
כך למשל, דלק מוטורס, יבואנית מאזדה ופורד, העלתה את מחירן של הפיאסטה, פוקוס ומונדיאו בכ-1,000 שקלים כל אחת. במאזדה תמצאו תוספת של 1,500 שקלים ל-6 החדשה ול-CX-5, אבל מצד שני מחירה של מאזדה 2 נותר ללא שינוי על 110,000 שקלים.
גם צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי, סיאט, סקודה ופולקסווגן מעדכנת חלק מדגמיה בעקבות עליית המע"מ. כך, הפולו הבסיסית ביותר (1.4 ליטר, 85 כ"ס, ידנית) מתייקרת ב-500 שקלים כששאר גרסאות הפולו מתייקרות ב-1,000 שקלים. מחירה של הגולף בגרסת ה-1.2 ליטר עלה ב-1,400 שקלים ושל גרסת ה-1.4 ליטר ב-1,200 שקלים. גם השירוקו והג'טה מתייקרות בכ-1,000 שקלים כשהפאסאט מתייקרת ב-2,000 שקלים והטיגואן ב-3,000 שקלים.
אצל סקודה, הרומסטר, אוקטביה והסופרב שומרות על יציבות מחירים, אבל הסיטיגו, פאביה והראפיד מתייקרות כל אחת ב-1,000 שקלים בממוצע. בגזרת אודי נמצא עליית מחירים לאורך כל קשת הדגמים ואילו אצל סיאט נשמר המחיר כשהיה טרום עליית המע"מ.
גם יונדאי צפויה להודיע בקרוב על עליית מחירים.