פולקסווגן גולף GTI דור 6שם מלא: פולקסווגן גולף GTI
אחיות לפלטפורמה: פולקסווגן גולף, פולקסווגן ג'טה, פולקסווגן שירוקו, סיאט לאון, סיאט אלתאה, סיאט טולדו, אודי A3
מתחרות עיקריות: רנו מגאן RS265, פורד פוקוס ST, מיני קופר וורקס (JCW), סיאט לאון FR, סיאט לאון קופרה

כדאי לדעת עליה: GTI הוא שמה של הגרסה החמה והמפורסמת של פולקסווגן גולף מאז שנות ה-70'. ה-GTI האחרונה שהגיעה לפה הייתה מהדור השישי, ועל אף ששיווקה בישראל הסתיים ממש לאחרונה, לא יכולנו להסתפק במעבר לדור החדש (שצפוי לנחות כאן בקרוב), ללא התייחסות לרכב שיצר את תת סגמנט ה'הוט-האצ''.
למרות שהגולף הקודמת, ואיתה גם גרסת ה-GTI כמובן, הייתה מבוססת על הפלטפורמה של הדור החמישי, קשה לומר שזהו דבר רע. הדור החמישי החזיר את ההנאה מנהיגה שהייתה חסרה ל-GTI במשך עשור וחצי לפני. בגלגולה השישי, ה-GTI מצוידת במנוע ה-2.0 ליטר טורבו המוכר של פולקסווגן שמספק 211 כ"ס ואלו עוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבה ידנית או דו-מצמדית – שתיהן בעלות 6 הילוכים. ובכך מצאה פולקסווגן פלח שוק נוסף, שכן פרט לסיאט לאון FR (שגם שייכת לקונצרן הגרמני), שאר המהתחרות הציעו, ולמעשה עדיין מציעות, מנוע כוחני בשילוב תיבה ידנית בלבד. בגולף GTI, תיבת ה-DSG משתפת פעולה בצורה מעולה עם המנוע ויחד הם מספקים ביצועים טובים מאוד. מעבר ליחידת הכוח, ה-GTI עברה כיול למתלים ולשלדה (ביחס לגרסאות הרגילות) בשביל להקנות לה את היכולת לייצר חיוכים בכביש המפותל. ואכן, על אותם כבישים היא מציגה אחיזת כביש גבוהה לצד התנהגות נייטראלית, ורק כשמגיעים למגבלות היא תגרום לאף להרחיב את רדיוס הסיבוב. מצד שני, ה-GTI גם מציעה נוחות נסיעה טובה ביחס למכונית ספורטיבית מסוגה.
אחת מקטלוג אוטו: פולקסווגן גולף GTI
צילום: מנהל

כמו הדורות הקודמים, ההבדלים בין הגרסה החמה לבין אחיותיה קטנים ובעיקר יזוהו על ידי מי שיודע מה לחפש כמו: מידת גלגלים גדולה ורחבה יותר וסט חצאיות מעט יותר אגרסיבי סביב. תא הנוסעים הוא אותו מקום איכותי ששירת את שאר גרסאות הגולף השישית, בתוספת מושבים אוחזים יותר וכמה תגים שתזכרו שזאת לא "עוד גולף".

הדור החדש של הגולף GTI נמצא, כאמור, בדרך ארצה. בקרוב נספר לכם הרבה יותר על השינויים והשיפורים שנעשו, ומה דעתנו עליה.
כל מה שטוב: ביצועים, איכות תא נוסעים, אופציה לספורטיבית אוטומטית.
כל מה שרע: כבר הוחלפה, לא מספיק מהנה לנהיגה, לא מספיק מוחצנת.
מה מקבלים: משפחתית ספורטיבית עם מורשת.
גרסה נבחרת: הדור החדש יגיע בקרוב מאוד. אם כבר אז גרסת ה-5 דלתות ותיבת ה-DSG.