פיג'ו 2008מאז הסתער בחוצפה הג'וק של ניסאן על מערב אירופה הייתה זו רק שאלה של זמן מתי יופיעו המתחרים. כמעט שנתיים לקח להם, אבל כעת נראה שתחום הפנאי מתרומם בכל פלח, מידה ושוק. וכך מעט אחרי תחילת שיווק אופל מוקה באירופה, וכמעט במקביל להשקת רנו קאפצ'ר (בה נהגנו לאחרונה במסגרת החשיפה הבינלאומית), יוצאת לדרך ה-2008 – מכונית פנאי קטנה שמסמנת שהפעם פיג'ו מגיבה בזריזות. המכונית הזו מחליפה כרגע גם את גרסת הסטיישן הקטנה והמסוגננת שהייתה ל-207 כי פיג'ו טוענת שהמכירות בפלח זה נעצרו. היא גם מעריכה שהן ייסוגו בגלל גדילת ההיצע בתחום הפנאי ועל כן בחרה להתמקד בפן אחר.
 
 
עיצוב
גם תחת השמיים האפורים ומזג האוויר החורפי שחיכה לנו בגבול הצפון מזרחי של צרפת, ברור ממבט ראשון שהפנים של ה-2008 מוכרות. החרטום, עם החזות המוכרת והסבכה ה"צפה", מזכירים שהרכב נשען על ה-208 ועל הפלטפורמה הקטנה של היצרנית בכלל. אבל למרות בסיס גלגלים זהה, ה-2008 נראית גדולה יותר משמעותית מה-208. היא אמנם אינה זועקת שטח מכל זווית ועם מרווח גחון של 16 ס"מ (2.5 ס"מ יותר מה-208) היא אינה נראית גבוהה וקשוחה במיוחד, אבל יש לה נוכחות מעניינת ומאוד שונה מזו של ה-208. לכך תורמים גם פרטים עיצובים  כמו הדלת האחורית הנאה והגג המוגבה מהמרכז ועד לקצה האחורי, שמהווה מעין מחווה לכלי שטח נוסטלגיים (או ל-RCZ). בסך הכל, ובייחוד על חישוקי ה-17 אינץ' הנאים, הרכב נראה טוב.
 
פיג'ו 2008: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל 

פנים
מבפנים הזיקה ל-208 ברורה אפילו יותר, עם קווים דומים למדי וסביבת נהג כמעט זהה. יש כאן תחושה מודרנית בזכות מסך המגע המוכר, ויותר שימוש בגוונים בפאנל הרוחבי ובדלתות, שמאירים את תא הנוסעים. עם זאת איכות הפלסטיקה גם כאן אינה מרנינה. כמו שראינו ב-208GTI, גם כאן מוקפים המחוונים במסגרת מוארת, אלא שכאן הגוון כחול. נחמד.
ה-208 הורישה לאחות הגדולה גם את הסידור הייחודי מול עיני הנהג – עם גלגל הגה קטן שמוצב בגובה נמוך כדי שהמחוונים יראו מעליו. זה מעט מקשה לייצר תנוחת נהיגה שטחית, כלומר כזו שהיא מאוד גבוהה, ועדיין תנוחת הנהיגה מרגישה מיוחדת וגבוהה מספיק. מאחורי ההגה, הרכב הזה מרגיש גדול משמעותית מה-208.
בזכות הגבהת הגג, המרחב מאחור מפתיע לטובה וגם שם התחושה גדולה יותר משמעותית מב-208. גם תא המטען מציע מבנה שימושי ונפח טוב עם 360 ליטר.

בתנועה
הגרסה החשובה לשוק המקומי שלנו, מצוידת כמובן במנוע ה-1.6 ליטר המוכר ממבחר הדגמים של היצרנית הצרפתית ואשר פותחה יחד עם ב.מ.וו. בינתיים, באלזאס, הוא שודך לתיבה ידנית עם 5 הילוכים, אך בקרוב יקבל את התיבה האוטומטית (ארבעה הילוכים) המוכרת.
 
פיג'ו 2008: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל
 
למרות המראה המגודל, ה-208 כבדה רק במעט מה-208 המקבילה מה שאומר שגם עם 120 כ"ס שמייצר מנוע ה-1.6 ליטר היא מציעה ביצועים נאותים: זינוק למאה ב-10.9 שניות ו-196 קמ"ש מרביים. ואכן על הכביש, גם אם ה-2008 אינה מרגישה זריזה במיוחד, היכולת בהחלט נמצאת שם. עם זאת כדי לקבל קצב מהיר יש לאמץ את המנוע ואז הוא הופך רועש. לכך לא מסייעת התיבה עם בורר חסר דיוק ותחושה מעט חלולה. ייתכן שהיא גם אחראית לחלק מהרעש המהדהד.

התנהגות, נוחות
למרות המראה המגודל והגובה, ה-2008 מפתיעה על הכבישים המפותלים שעל הגבול הגרמני עם ניהוג נחוש ומדויק. היא נענית להפניית ההגה בזריזות ומסוגלת לצלוח רצף פניות חדות באופן מרשים עם אחיזה גבוהה והתנהגות טובה שמשרה ביטחון בנהג. לתחושת הביטחון מסייע גם ריסון תנודות המרכב הטוב של הרכב.
ריסון זה מסייע ל-2008 להציע נוחות נסיעה טובה מחוץ לעיר. בעיר היא נכנעת לעיתים לשיבושים גדולים (בייחוד מאחור), אך עדיין לא באופן הנחבט אלא בזה המסנן ובסך הכל גם כאן היא בסדר.
 
פיג'ו 2008: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל 

סיכום
לפחות כרגע סמנו בפיג'ו את ה-2008 גם כיורשת לסטיישן, ולכן מדובר בבשורה טובה ליבואנית. בעוד הסטיישן לא ממש יובאה מסיבות מסחריות, ל-2008, בזכות המראה והשימושיות, יש פוטנציאל מכירות גדול בשוק המקומי (כמו שהראו הג'וק והייטי המעט גדול יותר). כמובן שהנעלם הגדול והמכריע במשוואה הוא המחיר, פרט חשוב ביותר בפלח שכזה. זה ייוודע כשינחת הרכב בארץ באזור אוקטובר.
הרבה יותר על פיג'ו 2008 החדש, תוכלו לקרוא בגליון 329 של מגזין אוטו.