ב.מ.וו פינינפארינה גראן לוסו קונספט
מהנדס גרמני ומעצב איטלקי יושבים בחצר מלון יוקרתי. זו לא תחילתה של בדיחה וגם לא הסיבה להתפרצות מלחמת עולם שלישית. המכונית שעומדת מולכם היא שיתוף פעולה בין ב.מ.וו לסדנת העיצוב הנודעת פינינפארינה. יחד הן יצרו קונספט ייחודי (ויחיד במינו, לצערנו) של מכונית קופה גדולה ויוקרתית, שתוצג באירוע היוקרתי קונקורסו ד'אלגנצה בווילה ד'אסטה (Concorso D'eleganze Villa D'este – או תחרות היוקרה בווילה ד'אסטה) שלחופי אגם קומו באיטליה.

שמה המלא של המכונית הוא ב.מ.וו פינינפארינה גראן לוסו קופה (Gran Lusso Coupe). בתרגום חופשי, המשמעות השם היא 'יוקרה גדולה', או 'אדירה' אם תרצו. למרות השם היומרני והבחירה באירוע המהודר להצגתה, עושה רושם שהיא עומדת בהבטחות של עצמה.
שנים רבות מייחלים חובבי ב.מ.וו רבים לחזרתה של הסדרה 8, או להצגת גרסת קופה יוקרתית לסדרה 7. אבל ב.מ.וו מנפצת את התקוות ומציינת כי מדובר במכונית אחת ויחידה, ולא אומרת מילה לגבי ייצור סדרתי או מוגבל.
לעיניכם בלבד: ב.מ.וו פינינפארינה גראן לוסו
צילום: מנהל

ב.מ.וו גם לא מציינת על איזו פלטפורמה מתבססת מכונית הקונספט – ולמעשה לא חולקת איתנו אף פרט טכני למעט אזכור לבסיס גלגלים ארוך ולמנוע V12, כנראה זה שב-760 – שם, עם נפח של 6.0 ליטר, הוא מספק 537 כ"ס. לא שאנחנו מתלוננים.
בכל הנוגע לעיצוב, ניכר שאנשי פינינפארינה המוכשרים שמו דגש על היצמדות לקווים המוכרים של היצרנית הבווארית. הם העניקו למכונית חזית בעלת אופי רציני (לצד גריל הכליות המוכר) ופרופורציות נהדרות מהצד עם מכסה מנוע ארוך ומעט סרחי עודף. לכך תורמים גם חישוקי 21 אינץ' שלא נראים גדולים מדי עבור המכונית – מה שמעיד על גודלה. החלק האחורי מתאפיין בקו חלון מוארך, מכסה תא מטען קצר יחסית וקו פנסים ייחודי. קשה לומר מה מהמאפיינים, או אם, ישליך על עיצובים עתידיים של ב.מ.וו – אבל אין ספק שכדאי לה להתייעץ עם החברים החדשים מפינינפארינה לפני שמתיישבים עם הסדרה 7 הבאה על לוח השרטוטים.
לעיניכם בלבד: ב.מ.וו פינינפארינה גראן לוסו
צילום: מנהל

עיצוב הפנים זוכה גם הוא לטאץ' היוקרתי של בוני הכרכרות (טוב, כבר לא) מאיטליה. באופן כללי, הוא מזכיר יותר מכל את תא הנוסעים של הסדרה 7. הוא זוכה לקווים עדכניים, להגה מעוצב ולשילוב של חומרים איכותיים. בין אלה תמצאו, למשל, שימוש בעץ קאורי (Kauri) עתיק שנכרה (להבדיל מעץ שכורתים אותו) מביצות בחלקה הצפוני של ניו זילנד. העצים צמחו במשך למעלה מ-1,000 שנים ונשתמרו במשך למעלה מ-40,000 שנים במצב מושלם. למודאגים סביבתית – נעשה שימוש רק בעצים שמתו לפני שנים רבות. אם, זה לא שכנע אתכם (המודאגים), נוכל להזכיר ולהתנחם בעובדה שהגראן לוסו היא מכונית תצוגה שב.מ.וו לא ממש מתכוונת לשכפל.