קיה פורטה"את המסע הארוך שלנו עם קיה התחלנו ב-2008 עם השקת הסיד. זו הייתה המכונית החדשה הראשונה שהשקנו ומאז עברנו דרך ארוכה. ולכן נקודת הציון הזו היא רבת משמעות עבורנו". אומר גדי אונגר, מנכ"ל טלקאר. "אנחנו מסתכלים אחורה עם הרבה סיפוק אבל ברור לכולנו שמכאן ואילך יהיה לא פחות מאתגר לשמור על הכמויות והמעמד שלנו. ואנחנו מספיק שנים בענף כדי לקשור את המדליות האלה לחזה של היצרנית".

"בסיכום הרבעון הראשון של 2013," ממשיך אונגר, "קיה הייתה שנייה בארץ רק ליונדאי עם נתח שוק של 10%. אנחנו רעבים לשמור על המקום השני ונעשה כל מה שצריך כדי לגדול ולפרוח ולשמור על נתח השוק הזה."

אבל אונגר מסביר שאחד המחסומים שעומדים בפני קיה ישראל הוא כמות המכוניות שהיא יכולה לקבל מהיצרנית. "אנחנו לא מצליחים לקבל יותר מ-20,000 מכוניות לשנה ואנחנו לא יכולים לשחק עם זה יותר מדי. אנחנו מרגישים שאנו לא ממצים את הפוטנציאל שלנו בשוק המקומי".
קיה תשמור על המקום השני בשוק הרכב הישראלי
צילום: מנהל
קיה קארנס החדש

אונגר צופה שבעזרת השילוב בין הסיד החדשה והפורטה תצליח קיה לממש בצורה טובה יותר את הפוטנציאל שלה גם בתחום המשפחתי החשוב בשוק הישראלי ולהגיע גם שם לנתח של 10% מהמכירות. זה אומר 7,000-7,500 מכוניות במשותף. ייתכן שלצורך הגשמת החזון הזה יגיעו עוד מספר גרסאות של הסיד והפורטה בעתיד.
אז מה מתכננת קיה להמשך השנה?
קיה ישראל אמנם פתחה את השנה עם שתי השקות חשובות ביותר לפורטה המשפחתית ומעט מאוחר יותר לסיד (חמש דלתות וסטיישן) אבל ליבואנית המותג הקוריאני יש עוד תוכניות רבות לתקופה הקרובה.

הפרו-סיד, הגרסה הספורטיבית-אופנתית שלה, הושקה כאן לפני כשבוע עם אותה חטיבת כוח ותיבה כפולת מצמדים כמו אחיותיה מרובות הדלתות. מעט אחרי, אבל תוך זמן קצר, ינחת כאן הקארנס החדש אשר הושק בתערוכת פריז לפני כחצי שנה. המיניוואן הקומפקטי, שלו 7 מקומות, יגיע אלינו עם מנוע 2.0 ליטר (166 כ"ס) ועם תג מחיר תחרותי ורמת ציוד טובה.
עד סוף השנה עשויות להצטרף למבחר המשפחתי גם גרסאות הקופה והחמש דלתות של הפורטה. היבואנית גם תנסה להביא את הפרו-סיד GT החזקה (204 כ"ס) והידנית כתשובה ליונדאי ולוסטר.
קיה תשמור על המקום השני בשוק הרכב הישראלי
צילום: מנהל
קיה סול החדשה
בתחילת 2014 תנחת בארץ הסול החדשה, אשר עשויה להגיע אלינו גם בגרסה ההיברידית (אם כי כנראה בשלב מאוחר יותר) כשבהמשך צפוי להגיע גם הקרניבל החדש. המיניוואן הגדול נחשב תמיד לאחד הכלים החשובים לקיה, עם מכירות נאות למרות הירידה הכללית בתחום הזה.