ב.מ.וו סדרה 5, מתיחת פנים
אחרי מתיחת הפנים של מרצדס E קלאס, מגיע תורה של המתחרה מבוואריה – ב.מ.וו סדרה 5. מכונית הסאלון זוכה לעדכון לא-מקיף-במיוחד אך רוחבי, אשר זוכות לו כל הגרסאות של הדגם – סדאן, סטיישן ומה שביניהן (סדרה 5 GT). העדכון כולל נגיעות קוסמטיות, גרסת דיזל בסיסית חדשה, ומספר חידושים ברשימת התוספות. השיווק אצלנו יתרחש ברבעון האחרון של שנה זו.

בניגוד למתחרה מבית מרצדס, ב.מ.וו לא מבצעת מהפכות מיוחדות בעיצוב המכונית. עיקר השינויים הקוסמטיים ניכר בחזית, עם פגוש מעודכן שמקרב את הסדרה 5 לקו העיצובי של אחותה הקטנה, הסדרה 3. בגזרת ה-GT עודכן החלק האחורי עם עיצוב חדש לפנסים, גם כן בסגנון ה-3, שנועד (וגם מצליח) להעניק מראה מכובד יותר ומשונה פחות. מבפנים הנגיעות קלות עוד יותר, והדגש כאן הוא על התווספותן של אפשרויות גימור חדשות.
בין התוספות תמצאו למשל פנסי קסנון בכל הגרסאות כסטנדרט. חבילת תוספות הבטיחות, שהייתה קיימת עד כה, שופרה וכוללת כעת גם חגורות בטיחות אקטיביות ומערכת למעקב עירנות שתאמר לכם לקחת הפסקה אם אתם עייפים.
לא נשארת מאחור: מתיחת פנים לסדרה 5
צילום: מנהל

היצע המנועים של הסדרה 5, הרחב גם ככה, מתרחב עם גרסת דיזל בסיסית חדשה לסדאן ולסטיישן. זו נקראת 518d ובקרביה שוכן מנוע 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם טורבו שמספק 143 כ"ס ו-36.7 קג"מ ב-1,750 סל"ד. הוא מייצר ביצועים סבירים, אך מתחת לממוצע לקטגוריה (גרסת בסיס, בכל זאת) עם 9.6 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 214 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 20-22 ק"מ לליטר (תלוי במידת הצמיגים).