פיג'ו 308 החדשה
תכירו את הדור השני של פיג'ו 308. הוא מגיע כ-7 שנים לאחר המקור (שהחליף את ה-307 והיה מבוסס עליה) וכשנתיים לאחר מתיחת הפנים. זוהי הסנונית הראשונה לקראת תערוכת הרכב השנתית שתיערך בפרנקפורט במהלך חודש ספטמבר, ואילו אל כבישי ארצנו היא צפויה להגיע בתחילת השנה הבאה (2014).

בכל הנוגע לעיצוב, משלימה ה-308 החדשה קו עם שאר דגמי החברה הנוכחיים, בדגש על ה-208 וה-301 החדשות. יש לה מראה מעט יותר עגלגל, בוגר ומכובד. אם לשתיים הראשונות זה עובד, אנחנו מאמינים שזה יעבוד גם כאן. החרטום חדש לחלוטין וכך גם עכוזה של המכונית, עם פנסים בעלי צורה דומה לאלו שעל מכונית הסופרמיני של פיג'ו.

המכונית החדשה מבוססת על פלטפורמת EMP2 החדשה והמודולרית של קונצרן PSA. היא חולקת אותה, לעת עתה, עם סיטרואן C4 פיקאסו החדש שהוצג לאחרונה – ובהמשך תחלוק אותה גם עם דגמים נוספים. פיג'ו לא מציינת אם ואילו שינויים נעשו לאורך בסיס הגלגלים, אך אומרת שהאורך הכולל קוצץ (בניגוד למקובל) ל-425 ס"מ (לעומת 428 בדור הנוכחי). הגובה של הדור החדש עומד על 146 ס"מ (4 ס"מ פחות). בסיס גלגלים ורוחב? את זה לא אומרים, בינתיים. המשקל צנח ב-140 ק"ג, ללא אזכור באיזו גרסה – מה שיציב את משקלה בדור החדש על כ-1.2 טון. נפח תא המטען צמח ב-120 ליטרים מרשימים והוא עומד כעת על 470 ליטר. מה כל זה אומר על מרווח הפנים? לזה נצטרך להמתין ולגלות בהמשך, כך נראה.
פיג'ו 308: דור שני
צילום: מנהל

פיג'ו לא מציינת מה צפוי לנו מתחת למכסה המנוע, אך כן מספרת על גרסה חסכונית ונקייה במיוחד שתציג נתוני פליטה של 85 גרם פחמן דו-חמצני לקילומטר. ניתן להניח שמדובר בגרסת הדיזל, עם מנוע מסדרת ה-e-HDi של היצרנית.

תא הנוסעים של פיג'ו 308 החדשה זוכה ל"הינדוס" מחדש. ההגה קטן לשיפור חוויית הנהיגה (כפי שלמדנו להכיר ב-208); וצבירי הלחצנים נועדו, כמובן, לנוחות מירבית; במרכז הקונסולה שוכן מסך מגע בגודל 9.7 אינץ' שיכלול גם שליטה על המערכות השונות. בתמונות, לפחות, זה נראה כמו שיפור משמעותי – מבפנים ומבחוץ.