אודי TT אולטרה קוואטרו קונספט
קונצרן פולקסווגן כולו מתרגש מאירוע ה-GTI השנתי שמתקיים בוורתרסי (Worthersee, ולא, אין שום קשר לוורתרס אורגינל – בדקנו) שבאוסטריה. גם אודי לוקחת חלק במיצג, ומכינה לקהל הרחב TT משופרת תצוגתית. קוראים לה, תנשמו, אודי TT אולטרה קוואטרו קונספט, תנשפו. למעשה, מהנדסי אודי לקחו TT וביצעו עליה תרגיל בדיאטה. התוצאה – הורדה של למעלה מ-200 ק"ג ביחס מהמקור, במכונית לא-נורא-כבדה גם ככה. סך הכל, שוקלת ה-TT המיוחדת 1,111 ק"ג "עגולים".

השיטה – כרגיל, החלפת פח ואלומיניום בסיבי פחמן ושאר חומרים מרוכבים וקלים. אפילו המושבים, באקטים שנלקחו מגרסת ה-GT של אודי R8, חוסכים 22 ק"ג. החישוקים הקלים – קיצוץ של 20 ק"ג נוספים.
אבל זה לא אומר שהנהג צריך לוותר על כל מה שנוח – להיפך, המהנדסים דאגו להשאיר את האבזור הנחוץ – ממיזוג אוויר ועד מערכת שמע – בכדי להדגים את יכולות הדיאטנות שלהם במקומות שלא באמת יפריעו לבעל רכב שכזה.

מתחת למכסה המנוע נמצאת יחידה מוכרת של אודי, TFSI בנפח 2.0 ליטר עם 310 כ"ס (אודי TT הרגילה מגיעה עם 270) ו-40.7 קג"מ ב-1,900-5,000 סל"ד. אל המנוע משודכת תיבת 6 הילוכים (ללא פירוט על סוג התיבה) ולצד החלפת מספר חלקים במקבילות קלות-משקל, מתקבלים נתונים לא רעים בכלל. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.2 שניות, שהן 1.3 שניות פחות מה-TT הרגילה, והמהירות המירבית עומדת על 270 קמ"ש.

הפרויקט נועד להדגים שימוש בחומרים שונים לצרכי הפחתה במשקל ושיפור בביצועים. שום דבר שלא ראינו בעבר, אבל בטח לא משהו שהיינו מתנגדים לו. ומזל שאנחנו מרגישים ככה – כי אודי מציינת שיש סיכוי, אולי, יום אחד, לאיזו גרסה לשיווק בייצור מוגבל.
זה הזמן לציין שה-TT הנוכחית נמצאת איתנו כבר מ-2006, ואין זה יוצא דופן לראות גרסאות ייחודיות לפני מעבר בין הדורות.