מרצדס אונימוג
כלמוביל, יבואנית מרצדס מחדשת בימים אלו את שיווק האונימוג לישראל. אמנם כבר שנים שניתן היה לייבא את הכלי, אולם אף אחד לא הגיע לפתחה של היבואנית עם שק המזומנים הדרוש. למרבה הצער, הזרז שעורר את השוק היה אסון הכרמל ב-2010. שירותי הכבאות דרשו, הזמנות מגופים שונים החלו לזרום, ובכלמוביל החליטו שהגיע העת לעבודת קידום המותג.
 
 
לדברי אמיל קרעין, מנכ"ל קבוצת רכבי ההובלה וההיסעים בכלמוביל: "ב-12 החודשים האחרונים נמכרו לגופים ממשלתיים בארץ 10 רכבי אונימוג. לאור התגובות האוהדות שהתקבלו ופניות מגופים נוספים (כגון שרותי יערנות, ביטחון, תשתית וגם לקוחות פרטיים. י.ש) החלטנו להרחיב את השיווק." לדברי קרעין, אחד היתרונות של האונימוג הוא היכולת להתאים כל אחד מהדגמים לדרישות המסוימות של כל לקוח, דבר שהופך כל רכב לייחודי ותפור לצרכים. המחיר, כמשתמע מרכב בתפירה אישית אינו זול ומתחיל באזור ה-800,000 שקלים, רשימת התוספות ארוכה וזמן ההמתנה לבניית כלי ספציפי עומד על כחצי שנה.
 
למעשה כל דגמי המותג יוכלו להגיע לישראל, אבל הדגמים שיגיעו אלינו תחילה ה-U 4000 וה-U 500. ה-U4000 מצויד במנוע 4 צילינדר בנפח 4,800 סמ"ק (דגם OM924) המפיק 218 כ"ס, ומומנט מרבי של 82.5 קג"מ. תיבת ההילוכים היא מכאנית בעלת תפעול חשמלי אוטומטי מלא או חצי אוטומטי (בהתאם לבחירת הנהג) המציעה 8 הילוכים קדמיים + 6 אחוריים. המהירות המרבית עומדת על 90 קמ"ש.
 
ה-U500 מצויד במנוע 6 צילינדר בנפח 6,370 סמ"ק (דגם OM906) המפיק 286 כ"ס, ומומנט מרבי של 114.2 קג"מ. גם כאן נמצא את אותה תיבת הילוכים מכאנית בעלת תפעול חשמלי אוטומטי מלא או חצי אוטומטי, כשבנוסף מערכת הנעה חלופית הידרוסטטית מובנית לעבודות הדורשות זחילה. דגם זה מאופיין בשלדת סולם לעומס גבוה ויכולות גרירה מצוינות וגם כאן נרשמת מהירות מרבית של 90 קמ"ש.