בנוכחות צמרת משרד התחבורה, ושר התחבורה ישראל כץ, נחנכה היום סוכנות הרכב של 'איילון מוטורס' – היבואנית החדשה והמקבילה של פורד. החיבוק הגדול והמאוד מאסיבי של משרד התחבורה שכאילו התייצב מאחורי היבואנית המקבילה הראשונה, היה מורגש לאורך כל פרט של האירוע והנאומים, כולל באמירות של שר התחבורה כמו "מכרנו כבר 9 כלי רכב". אפילו דוברי משרד התחבורה, משמשים את אנשי איילון.

שר התחבורה עצמו נשמע מאוד תקיף, כהרגלו בתקופה האחרונה בנושא זה "נאבקנו בשנים האחרונות מול מונופולים וגופים עם היד על השאלטר שלא אפשרו להוזיל ולשפר מחירים. זה קרה ברכבת, בתעופה וזה קורה עכשיו בעולם הרכב. והתהליך בלתי הפיך." לדבריו, מי שיכול לתת הנחה של 25% לחברות הליסינג ועדיין להרוויח, יכול להוריד את המחיר ב-20% ללקוח הרגיל. "הממשלה הזו נחושה להשקיע ברווחת הציבור ושיפור התחרותיות". אמר השר, בהדגישו כי, ח"כ אבישי ברוורמן, יו"ר ועדת הכלכלה, הבטיח לאשר את הרפורמה שהוא מתכנן עבור ענף הרכב. בסיום דבריו הוא גם הציע ליבואניות להשקיע את כספם בתחרות על לב הצרכן ולא בלוביסטים, תוך אזכור שברפורמה אותה הוא מבקש להעביר תינתן לו את הסמכות לא לחדש ליבואנית את רישיון הייבוא.
איילון מוטורס חונכת אולם תצוגה: היבוא המקביל מתחיל
צילום: מנהל

הזדמנויות
"העולם מלא בהזדמנויות," אמר זוהר כהן, מי שיוביל את פעילות איילון מוטורס. "יש בו מלאים שיכולים להגיע אלינו במחירים אטרקטיביים. אבל לא באנו לשחק רק במגרש של המחיר ואנחנו מבטיחים עסקה איכותית ביותר שמבוססת על הגמישות שלנו ביכולת לאתר הזדמנויות ולהגיב במהירות".

כמו שסיפרנו בעבר, איילון מוטורס החליטה להתמחות בייבוא מכוניות פורד כשהסיבה היא המבחר הכל-כך גדול של היצרנית שמתאים לשוק המקומי. הם מתכוונים להביא גם דגמים ברמות גימור דומות לאלה של היבואנית הרשמית, דלק מוטורס, וגם ברמות גימור שונות. בנוסף, הם מתכוונים להביא דגמים אחרים שאין בהיצע המקומי כרגע, כאשר ברשימה מצויים כלים כמו הקא, C-מקס, טאורוס, מוסטנג ועוד. דגמים שאינם מגיעים על ידי היבואנית יאלצו לעבור את תהליך התקינה המקובל במשרד התחבורה. לפי אנשי איילון, אין להם "הנחות" בתחום הזה.

בהשקת אולם התצוגה הראשון בהרצליה פיתוח נראו בו פיאסטה ידנית במחיר של 72,000 שקלים (רמת גימור דומה למוכרת בארץ, וכ-3,500 שקלים פחות ביחס למחיר היבואנית הרשמית) פוקוס אוטומטית ב-117,000 שקלים (אבזור שונה מרמת הטרנד המוכרת, כ-10,000 פחות), אסקייפ (המקבילה האמריקנית לקוגה) עם מנוע 2.5 ליטר במחיר של 180,000 שקלים (לעומת מנוע 1.6 ליטר טורבו ב-178,000 שקלים) ואקספלורר כפול הנעה (3.5 ליטר) במחיר של 269,000 שקלים (במקום 280,000 שקלים). מאחורי הקלעים ניתן היה לראות גם הצעת מחיר למוסטנג GT (בנפח 3.5 ליטר) ב-250,000 שקלים. אנשי איילון מספרים על אחריות זהה למוצרי פורד בארץ כאשר השירות יינתן על ידי רשת המוסכים המורשים של דלק מוטורס. מבחינתם הרעיון הוא להיות גמיש ולספק הצעת מחיר לכל דגם שלקוח ירצה, גם אם מדובר בכלי ייחודי כמו פיאסטה ST.
איילון מוטורס חונכת אולם תצוגה: היבוא המקביל מתחיל
צילום: מנהל

איילון מוטורס הגשימה היום יוזמה שהחלה כבר ב-2010, ועל הפרק יבואניות מקבילות חדשות. יהיה מעניין לראות האם זהו אכן תחילתו של עידן חדש בתחום הרכב בישראל.