יגואר XJ
שם מלא: יגואר XJ
אחיות לפלטפורמה: אין
מתחרות עיקריות: אודי A8, ב.מ.וו סדרה 7, מרצדס S קלאס, פורשה פאנאמרה, מזראטי קוואטרופורטה

כדאי לדעת עליה: ה-XJ היא ספינת הדגל של יגואר, והדור הנוכחי, רביעי במספר, שייך לשושלת מפוארת (תרתי משמע) של מכוניות גדולות, יוקרתיות ומרשימות. כשה-XJ הנוכחית הוצגה ב-2009, היא זנחה כביכול חלק מה-DNA שליווה אותה משנות ה-60' – בעיקר בתחום העיצוב. את המראה הקלאסי, הנמוך והמוארך, עם הפנסים הכפולים בחזית, החליף עיצוב חדשני שהשלים קו עם דגמי החברה העכשוויים. השלים ואף לקח צעד נוסף קדימה. מספר שנים אחרי שהוצגה לראשונה, ה-XJ הרביעית ממשיכה להיראות מצוין בפני עצמה וביחס למתחרות. הנוכחות שלה תמשיך, ככל הנראה, לסובב מבטים גם בשנים הבאות.
אחת מקטלוג אוטו: יגואר XJ
צילום: מנהל

מתחת לעור בנויה ה-XJ מאלומיניום בלבד, מה שמקנה לה יתרון משקלי על פני חלק ממתחרותיה. תא הנוסעים, אולי הפרמטר החשוב במכונית פאר, איכותי ומפנק ומצליח להעניק לנוסעים תחושה נעימה ואינטימית, כאשר התלונה היחידה נרשמת במרווח הברכיים עבור הנוסעים מאחור. יש כאן, כמובן, את כל הגאדג'טים המצופים ממכונית פאר, בקרת אקלים ל-4 איזורים, מערכת שמע משוכללת, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
בקרביה שורה של טכנולוגיות, מערכות עזר ואביזרים מתקדמים – כיאה לספינת דגל מפוארת. מתחת למכסה המנוע משווקים כאן מנוע V6 דיזל ששומר על גזרת המחיר השפוי. יחסית. גרסת הבנזין משווקת עם מנוע ה-V8 בנפח 5.0 ליטר של יגואר שמספק 385 כ"ס ומניב, בשידוך מוצלח לתיבת 6 הילוכים טיפטרוניק, ביצועים מעולים וצליל מענג. נוחות הנסיעה מעולה כמצופה והמכונית מרגישה קטנה וזריזה ממה שהיא באמת (בכל זאת, יותר מחמישה מטרים וקרוב ל-2 טון). בקרוב צפויות לנחות פה גם גרסאות בנזין עם מנוע 2.0 ליטר טורבו ו-3.0 ליטר עם מגדש-על שישודכו לתיבת 8 הילוכים של ZF ויצטרפו לגזרת המחירים השפויים, יחסית. לאחרונה הוצגה גם גרסה ספורטיבית, XJR, עם 550 כ"ס, שכנראה ותעשה עלייה רק עבור לקוחות עקשנים (ועשירים) במיוחד.
לסיכום, ה-XJ היא המכונית עם הכי הרבה אופי בקטגוריה, ראש-בראש עם מזראטי קוואטרופורטה, ואפשר לומר שזו אחת המכוניות הכי טובות שיש, נקודה

כל מה שטוב: יופי, אופי ופאר.
כל מה שרע: מרווח לנוסעים מאחור, מחירים שתואמים את המעמד.
מה מקבלים: אוטו השנה 2011.
גרסה נבחרת: אם כבר, אז כבר. לכו על ה-5.0 ליטר.