מרצדס E קלאס לונג (Long)
חיבתם של הסינים למכוניות עם בסיס גלגלים מוארך כבר מזמן אינה חדשה מרעישה. אפילו הבדיחה על חיבתם של הסינים, נמוכי הקומה, למרווח לברכיים – כבר לא מצחיקה. ואפשר גם להפסיק להתרשם מהמאמצים הכבירים שעושות כמעט כל היצרניות בשביל לזכות בכיסם של הלקוחות. קחו את מרצדס, למשל, שהציגה לפני שלוש שנים את הגרסה המוארכת של הדור הנוכחי של מרצדס E קלאס. כעת, משזו עברה מתיחת פנים לפני מספר חודשים (שכבר הספקנו לנהוג עליה בהשקה), זה כבר ממש לא מפתיע שגם גרסת ה'לונג' צועדת באותו השביל.
אם לדייק, ה-E קלאס מתוחת הפנים לא ממש זוכה לגרסה מוארכת – אלא הגרסה המוארכת היא זו שזוכה למתיחת הפנים. היא שומרת על מידותיה, עם בסיס גלגלים של 301.4 ס"מ ואורך כולל של 501.9 ס"מ. בכך היא ארוכה ב-14 ס"מ בהשוואה לגרסה הרגילה. תוספת הסנטימטרים מיועדת, כאמור, אך ורק עבור המרווח לנוסעים מאחור. בדיוק כמו שהם אוהבים.
מרצדס E קלאס מתארכת בסין
צילום: מנהל

בין השינויים תמצאו את אלה שכבר ראינו במתיחת הפנים שעבר הדגם. יש לה חזית מעודכנת שמוותרת על רביעיית הפנסים הקדמיים עבור צמד פנסים מעט יותר מקובלים. תא הנוסעים עודכן גם הוא עם תחושה קצת יותר יוקרתית. המכונית תשווק עם היצע של שלושה מנועים וכמובן גם עם רשימת האבזור וציוד העזר המקובלים בדגם.

גרסת ה'לונג' של ה-E קלאס תמשיך להיות מיוצרת במפעל של מרצדס בסין. וכשאנחנו אומרים תשווק, אנחנו מתכוונים כמובן לשיווק בסין בלבד. אנחנו, כרגיל, זוכים רק להצצה בתערוכת הרכב השנתית של סין (הגדולה שבהן, לפחות) הנערכת השנה בשנחאי.