שברולט מאליבו
כבר לפני מספר שבועות סיפרנו לכם על כך שהמאליבו החדשה עתידה לעשות את צעדיה הראשונים על אדמתנו. כעת זה מתחיל באופן רשמי. שברולט ישראל מתחילה בשיווק המאליבו החדשה אשר הוצגה לראשונה בתערוכת ניו יורק לפני שנתיים ובמהדורתה האירופית בתערוכת פרנקפורט לפני יותר משנה. אצלנו היא תוצע ברמת אבזור אחת, גבוהה למדי, ועם מנוע טורבו-בנזין החזק ביותר בקטגוריה (להוציא את אופל אינסיגניה OPC שלא בדיוק מתמודדת על ליבם של לקוחות הליסינג). מנגד, תג המחיר המוצמד לשמשתה גבוה מקודמתה ועמד על 175,000 שקלים (מעט נמוך יותר מהערכות העבר).

הדור השביעי של המאליבו מבוסס על פלטפורמת אפסילון 2, המשמשת גם את אופל אינסיגניה ותאומתה ביואיק ריגל (המאליבו הקודמת התבססה על פלטפורמת אפסילון ששרתה את הווקטרה). באופן חריג בתעשייה, למכונית החדשה בסיס גלגלים קטן מבעבר: 274 ס"מ בחדשה לעומת 285 ס"מ בקודמת. מצד שני, ממד הרוחב צמח ב-7 ס"מ (שאר הממדים נותרו ללא שינוי), דבר שיכול להסביר את הגידול בנפח תא המטען: 462 ליטר לעומת 430 ליטר בעבר.
שברולט מאליבו החדשה יוצאת לדרך בישראל
צילום: מנהל

למרות שהגרסה האירופאית מיוצרת בקוריאה, שברולט מאליבו החדשה תגיע אלינו מארצות הברית. בחרטומה נמצא את יחידת הכוח הבכירה שבהיצע הדגם: מנוע 2.0 ליטר טורבו (המוכר של הקונצרן) אשר מייצר כאן 259 כ"ס ו-36 קג"מ ב-1,700 סל"ד ומשודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. נתוני הביצועים מרשימים מאוד עם זינוק למאה קמ"ש ב-6.3 שניות ומהירות מרבית של 249 קמ"ש.

כאמור, רמת האבזור נדיבה למדי וכוללת 10 כריות אוויר, כפתור התנעה בשלט, בקרת אקלים מפוצלת, מושב נהג חשמלי, חישוקים קלים (18 אינץ') וכמובן את מערך המי-לינק – מערכת מולטימדיה שכוללת צג צבעוני, שמע ותפעול מההגה.