קיה סול חדשה
קיה הציגה בתערוכת ניו יורק, שחוגגת היום (א') את יומה האחרון לשנה זו, דור חדש לסול (Soul). מדובר בדור שני במספר למשפחתית הייחודית שהוצגה ב-2008. יש לה שלדה חדשה ועיצוב עדכני, השואב אלמנטים מקונספט בשם טראקסטר (Trackster) שהציגה היצרנית הדרום קוריאנית בשנה שעברה. השיווק בארה"ב יתחיל בחודשים הקרובים, אנחנו נאלץ להמתין לתחילת 2014 ולגרסה האירופאית בעלת המפרט הרלוונטי לנו.
בכל הנוגע לעיצוב, הדור החדש של קיה סול לא ממש מציג שינויים מהותיים, אלה יותר אבולוציה למראה האורבני של הדור היוצא. חוץ מזה, לפחות עבורנו הסול לא ממש הספיקה להזדקן, שכן הדגם נחת פה לפני כשנתיים בלבד.
מתחת לעור נמצא פלטפורמה חדשה ארוכה וקשיחה יותר מקודמתהׁ (29%). בסיס הגלגלים למשל צמח ב-2 ס"מ ל-257 ס"מ והרוחב בסנטימטר וחצי לכדי 180 ס"מ (הגובה, 166 ס"מ, נותר ללא שינוי). קיה גם מוסרת שהמכונית זכתה לתוספת באורך הכולל, אך היא אינה מציינת בכמה. קיה טוענת שהשיפור במימדים מורגש בכל פרמטר מלפנים ומאחור כשבין השדרוגים שבפרטים הקטנים תמצאו גם דלת תא מטען רחבה יותר (ב-6 ס"מ) שנועדה להקל את הטעינה.
קיה מציגה דור חדש לסול באמריקה (וידאו)
צילום: מנהל

גם תא הנוסעים זכה לשדרוג המתבקש עם עיצוב עדכני. בולט כאן מסך מגע חדש בגודל 8 אינץ' עם מערכת בידור ומידע. זו כוללת מגוון אפליקציות (שמתבססות על חיבור לרשת האינטרנט, כמובן) כמו רדיו אינטרנטי, שירותי מפות של גוגל ועוד. כמו כן, רשימת האבזור כוללת גם מצלמת רוורס, קישוריות בלוטות' וחיבור USB, פתיחה ללא מפתח ומראות צד מחוממות.
מתחת למכסה המנוע תשווק הסול החדשה – במפרט האמריקני, להזכירכם – עם מנוע 1.6 ליטר שמספק 130 כ"ס ועם מנוע 2.0 משודרג שמספק 164 כ"ס. אלו משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית כסטנדרט או אוטומטית כאופציה.