מאזדה 6 החדשה, גרסת 2.5 ליטר
מאזדה 6 החדשה מוצעת כאן, כמו בעבר, גם בגרסת ה-2.5 ליטר. במקרה שלנו מדובר בתוספת של 33 כ"ס ל-188 כ"ס, 5.1 קג"מ ל-25.5 קג"מ. אלו מתורגמים לתאוצה ל-100 קמ"ש ב-2.3 שניות מהר יותר (8.2 שניות) בדרך ל-223 קמ"ש (14 יותר, אם תהיתם). ה-2.5 ליטר מוצעת בגרסה בסיסית ברמת אבזור זהה ל-2.0 ליטר, למעט הוספה של גג שמש, בתמורה לעוד 10,000 שקלים. מי שרוצה יותר אבזור, יתבקש להוסיף 10,000 שקלים נוספים ותמורתם הוא יקבל ריפודי עור, מושב חשמלי, כניסה ללא מפתח, חישוקי 19 אינץ' ועוד.

ומי שירצה באמת הרבה אבזור, יתבקש לשלם, (שוב) עוד 10,000 שקלים, מה שמביא אותנו כבר ל-195,000 שקלים. בתמורה תקבלו (בנוסף) פנסי קסנון ותאורת LED קדמית, גג שמש (שגוזל מקום לראש לגבוהים באמת), מערכת קול של BOSE ועוד, וזו גם הגרסה של רכב המבחן. אגב, הצבע האדום הסופר-מרשים שאתם רואים בתמונות כאן, הוא תוספת של עוד 3,000 שקלים (הוא מוצע רק ברמת האבזור הגבוהה ביותר). מצד שני, הוא גורם למכונית הזו להיראות פשוט נהדר.
מאזדה 6 בגרסת 2.5 ליטר: מבחן דרכים
צילום: גיא רוטקופ

על הכביש
אז יש כאן, כאמור, יותר מנוע, וזה מורגש בתאוצה עדינה – המכונית פשוט מאיצה יותר בקלות, אבל הפער הגדול לעומת ה-2.0 ליטר מגיע דווקא בהאצה חזקה, אז היא רושמת פער מורגש ופשוט בורחת לגרסת ה-2.0 ליטר שנבחנה במקביל בכל תאוצה. מעמידה, בגלגול, מ-50 או מ-80, מה שתרצו, ובפער גדול ומיידי. אז נכון, היא עדיין לא תצליח להתחרות מול המתחרות המוגדשות החזקות בקבוצה ובראשן פורד מונדיאו, במיוחד אם נזכור שבמחיר הזה מקבלים במונדיאו 240 כ"ס, (או 220 כ"ס באופל אינסיגניה). אבל כך או כך, זה פער מורגש לעומת ה-2.0 ליטר הרגילה. וחובבי הרק-יפני לא ימצאו בכל מקרה מגדש טורבו אצל המתחרות המקבילות מבית טויוטה/סובארו.

בדומה ל-2.0 ליטר, גם כאן תמצאו מערכת עצור וסע שתכבה את המנוע ברמזורים, רק שכאן גם נאגרת אנרגיית הבלימה בנוסף (האמת שבחו"ל זה מוצע גם ב-2.0 ליטר, אבל בארץ רק בדגמי ה-2.5 ליטר). התוצאה הסופית היא מכונית חסכונית בצורה מפתיעה בתחשב בנפח ובכלל. במהלך המבחן רשמה המכונית ממוצע של 9.5 ק"מ לליטר בנהיגה מאוד מאומצת, קצת יותר מ-11 ק"מ לליטר בנהיגה מעט יותר שפויה (אבל עדיין מהירה) ובשיוט נינוח מאוד אפשר גם להגיע ליותר מ-17 ק"מ לליטר וזה כבר נתון מאוד מרשים. אגב מחשב הדרך מראה לכם כמה זמן המנוע היה כבוי בנסיעה הנוכחית, וממתי שהמכונית עלתה על הכביש. טריק נחמד. ולמי שמפחד שיהיה לו חם, המכונית מניעה כאשר יש צורך במזגן (אם כי לא בדקנו את הנושא בטמפרטורות חמות באמת, אבל לא נראה שתהיה בעיה).
מאזדה 6 בגרסת 2.5 ליטר: מבחן דרכים
צילום: גיא רוטקופ

הבדל נוסף נרשם במתלים, כאשר ה-2.5 ליטר נוקשה יותר, מה שאומר שהיא פחות נוחה גם בעיר וגם מחוץ לעיר ופחות אוהבת שיבושים קטנים, מצד שני לא הורגשה כאן רכות היתר על שיבושים גדולים שהיתה ב-2.0 ליטר. יש סיכוי שחלק מנושאי הנוחות הפחות טובה הם גם הודות לג'אנטים הגדולים (19 אינץ') ולצמיגים נמוכי החתך 225/45. אבל ליבואנית אין רכב הדגמה מגרסת ה-2.5 ליטר הבסיסית, אז אין אפשרות לבדוק את הנושא. מצד שני, גם אם היא פחות נוחה מה-2.0 ליטר, היא די בסדר בפני עצמה.

את היתרון במתלים הקשיחים יותר מקבלים בחזרה בנהיגה דינאמית. נכון, ה-2.0 ליטר אולי מתנהגת יותר על הנייר עם יותר תגובות, אבל היא מעט רכה. ה-2.5 ליטר הזו מציעה אחיזה מאוד מרשימה, מתלים שעובדים יפה ותוכלו לנהוג אותה מאוד מהר, כאשר המנוע משתף פעולה מצויין. פשוט מנוע אטמוספרי טוב, שעושה את העבודה. כך שהיא מפתיעה לטובה דינאמית, ואפשר להגיד שמדובר, ככל הנראה, במכונית הדינאמית ביותר בקבוצתה.
מאזדה 6 בגרסת 2.5 ליטר: מבחן דרכים
צילום: גיא רוטקופ

עוד 0.5
גרסת ה-2.5 ליטר של מאזדה 6 מציעה חבילה טובה, כמו גרסת הבסיס של הדגם. תוספת של 10,000 שקלים תיתן לכם מנוע חזק יותר באופן מורגש מצד אחד, אבל לא בזבזן גדול בדלק מצד שני, עם פער בהחלט שפוי של כ-10% בין הגרסאות אשר נבחנו במקביל. אז נכון שהגרסאות המאובזרות כבר פחות זולות, אבל מצד שני רשימת האבזור שלהן מרשימה. כך שבסופו של יום, זו לדעתנו הגרסה הנבחרת של ה-6 למי שרוצה קצת יותר כוח, או חובב נהיגה, עבורם התוספת שווה כל שקל. ועכשיו רק נשאר לקוות שיבואנית מאזדה תתחיל להציע אותה גם בגרסת הסטיישן, ולא רק בסדאן.