ריינג' רובר ספורט 2014
תכירו את ריינג' רובר ספורט החדש, דור שני לרכב הפנאי היוקרתי של לנד רובר. בניגוד לדור היוצא, שנמצא בסביבה כבר מ-2005, הריינג' ספורט החדש לא מבוסס על הדיסקברי, אלא על הריינג' רובר החדש. יש לו בסיס גלגלים זהה, 292.3 ס"מ, המהווה גידול משמעותי של כמעט 20 ס"מ בהשוואה לדור הראשון. האורך הכולל, לעומת זאת, צמח בכ-6 ס"מ בלבד ל-485 ס"מ סך הכל. המשמעות – פרופורציות שונות לחלוטין, ותוספת למרווח הפנים שמתמלאת באפשרות לשורה נוספת של שני מושבים. הוא גם רחב יותר, ב-5.5 ס"מ, עם 199 ס"מ סך הכל, וגובהו דומה עם 178 ס"מ. אמרנו שהוא מבוסס על הריינג' החדש, וזה אומר שהוא גם זוכה לדיאטה דומה לזו של אחיו הגדול. הוא שוקל 45 קילו פחות ממנו ועד 420 קילו(!) פחות מהריינג' ספורט היוצא.

הפצצנו אתכם עם המספרים על ההתחלה, ועכשיו לפרשנויות. הריינג' ספורט כמעט ונולד מחדש כשהוא נראה כמו נישואי תערובת בין ריינג' רובר החדש לאח השלישי והקטן במשפחה – האווק. בפועל, הוא קרוב יותר לאח הגדול אך מתרכז יותר ביכולות הכביש. לנד רובר אף אומרת שזהו הדגם הכי דינאמי שלה עד כה. תוספת השורה השלישית מביאה למשפחת הריינג'ים את השימושיות של הדיסקברי. לסיכום, אול-ראונדר שמספק קצת (הרבה) מהכל וגם עולה בהתאם.

הריינג' ספורט החדש ישווק עם שני מנועים בלבד – לפחות בשלב הראשון. בבסיס יהיה זה מנוע V6 חדש נפח 3.0 ליטר הנעזר במגדש-על. הוא מספק 340 כ"ס ו-45.9 קג"מ (ללא ציון סל"ד), ויחליף את גרסת ה-V8 הלא-מוגדשת בדור היוצא. למרות שיש לו פחות סוסים (375 ב-V8), הוא מאיץ מהר יותר עם 6.9 שניות ל-96 קמ"ש (60 מייל לשעה). בצד החזק נמצא מנוע ה-V8 בנפח 5.0 ליטר המוכר, עם מגדש-על, 510 כ"ס ו-63.7 קג"מ (שוב, ללא ציון סל"ד). כאן, תודות לדיאטה ולשלל השדרוגים, עומדת התאוצה ל-96 קמ"ש על 5 שניות בלבד.
שתי הגרסאות ישווקו עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית של חברת ZF – שהפכה לפריט חובה אצל כל יצרניות היוקרה.

כנושא תואר "הטוב מכל העולמות", הספורט החדש כמובן דינאמי בכביש, אך גם לא מוותר גם על יכולת השטח. הוא אולי לא אחיו הגדול או אפילו דיסקו 4, אבל הוא עדיין מספק יכולות שאמורות להיות מעל לממוצע. יש לו מתלי אוויר, מרווח גחון מירבי של 27.8 ס"מ וכמובן הנעה כפולה. בפן הדינאמי יש בולמים מתכווננים בהתאם למצב הנהיגה, כאשר בגרסאות החזקות תוצע מערכת עם נעילת דיפרנציאל אחורי שיכולה להפנות מומנט לגלגלים החיצוניים בעת פנייה.
נחשף: ריינג' רובר ספורט חדש (וידאו)
צילום: מנהל

תא הנוסעים והקונסולה המרכזית זכו כמובן לעיצוב מחודש ומזכירים מאוד את זה המצוי באח הגדול, המאובזר בכבדות. מסך המגע תפח ל-8 אינץ' (בגרסאות המאובזרות) ורשימת האבזור כוללת מיני טובין כמו תא אחסון מקורר בין המושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת (לשניים או ארבעה אזורים). בכל רכב יש לא פחות מ-28 ק"ג של עור ועץ. סך הכל, לא רע בכלל.

הריינג' ספורט החדש יוצג השבוע בתערוכת ניו יורק. אצלנו הוא צפוי לנחות עוד השנה, כאשר השדרוג ביוקרתיות יתבטא גם בתג המחיר. באמריקה, למשל, הוא יעלה בין 63,500 ל-93,300 דולר (231,000-340,000 שקלים לפני מסים) – עלייה של למעלה מ-5%. האם זה אומר שגם בארץ אנחנו יכולים לצפות לעלייה מכובדת של כמה עשרות אלפי שקלים? ימים יגידו.