פולקסווגן פאסאטשם מלא: פולקסווגן פאסאט
אחיות לפלטפורמה: סקודה סופרב
מתחרות עיקריות: אופל אינסיגניה, מאזדה 6, סיטרואן C5, סקודה סופרב, פורד מונדיאו, פיג'ו 508

כדאי לדעת עליה: הדור השביעי של פולקסווגן פאסאט, אשר הוצג בשנת 2010, הגיע קצת יותר מ-5 שנים אחרי הופעת הדור הקודם ב-2005. מבחינות מסוימות אפשר להתייחס לדור החדש כאל מתיחת-פנים מקיפה ולא כדגם חדש מן היסוד שכן הפלטפורמה הבסיסית נותרה ללא שינוי וכך גם לגבי קווי העיצוב הכלליים. סה"כ הפאסאט צמחה ב-4 מ"מ אבל בזכות קיצור החרטום והארכת האחוריים היא נראית גדולה יותר. יש לציין כי במקביל הוצג דגם עבור ארה"ב בו השינוי משמעותי בהרבה, מכיוון שהוא מתבסס על הגרסה הסינית המוארכת, עם בסיס גלגלים שגדל ב-7.6 ס"מ.
מנגד מבחינה מכאנית נמצא שורה ארוכה של עדכונים. כל המנועים, לא פחות מ-10 במספר (כולל אחד הפועל על גז טבעי, ואחד רב-דלקי המותאם לפעולה עם תערובת אתנול) עברו אופטימיזציה, עם שיפורים בצריכת הדלק שמגיעים עד 18%. המנועים מוצעים בשילוב עם תיבת ה-DSG המוכרת של הקונצרן (רובוטית דו-מצמדית).
אחת מקטלוג אוטו: פולקסווגן פאסאט
צילום: רונן טופלברג
אולם, השינוי המשמעותי ביותר חל בתחום האבזור, מערכות העזר והבטיחות, אם כי רובו אינו רלוונטי אלינו: הרשימה כוללת בין היתר אפשרות לבקרת שיוט אדפטיבית, מערכת חדשה לזיהוי עייפות אצל הנהג, אופציה לפנסים ראשיים עם מערכת אור-גבוה אקטיבית, בקרת סטייה מנתיב משופרת, פתיחה אוטומטית של תא המטען על ידי זיהוי תנועה מתחת לפגוש האחורי, מערכת חניה אוטומטית ומערכת ניווט חדשה היודעת לזהות תמרורי מהירות. ההיצע המקומי כולל רק שני מנועים: בנזין 1.8 ליטר TSI המפיק 160 כ"ס ודיזל 2.0 ליטר TDI מסדרת ה-BlueMotion החסכונית עם 140 כ"ס. הפאסאט מציעה חבילה איכותית ואלגנטית, אך סובלת מיחס תמחור בעייתי מול שאר המתחרות המובילות בקבוצה.

כל מה שטוב: אבזור, ביצועים, תדמית ומוניטין.
כל מה שרע: מחיר ביחס למתחרות.
מה מקבלים: מכונית מנהלים אלגנטית עם תג מחיר גבוה.
גרסה נבחרת: 1.8TSI ברמת אבזור קומפורטליין (Comfortline)